Mietek Szcześniak promuje czytelnictwo w kampanii społecznej "Mała książka - wielki człowiek"
W ramach nowej odsłony kampanii społecznej Instytutu Książki „Mała książka - wielki człowiek" zachęcającej najmłodszych do czytania książek, w sieci pojawił się teledysk z udziałem Mietka Szcześniaka.
Piosenka i nakręcony do niej teledysk to kolejne elementy kampanii, które mają zachęcić do sięgania po książki oraz wyrobienia nawyku regularnego odwiedzania bibliotek.
– Inspiracją do napisania tekstu piosenki były wspomnienia z dzieciństwa. W moim, rodzinnym domu znajdowało się mnóstwo książek, więc czytanie było czymś naturalnym. – wyjaśnia Igor Jaszczuk autor tekstu i muzyki do piosenki „Mała książka – wielki człowiek”.
W klipie można znaleźć odniesienia do najpopularniejszych utworów książkowych dla dzieci takich jak: „Królewicz i żebrak”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc” czy „Nowe szaty cesarza”. Teledysk można oglądać na YouTube oraz na Facebooku.
Akcja "Mała książka - wielki człowiek" zachęca dzieci do czytania
"Mała książka - wielki człowiek" to kampania społeczna promująca czytelnictwo wśród najmłodszych, którą Instytut Książki realizuje nieprzerwanie od grudnia 2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce wszystkim noworodkom są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. W 2018 roku zakres kampanii rozszerzono o biblioteki publiczne, w których są rozdawane specjalne pakiety książkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Dzięki akcji „Mała książka - wielki człowiek” w bibliotekach publicznych na terenie całego kraju rozdawane są wyprawki czytelnicze dla najmłodszych. Każde dziecko w wieku przedszkolnym (3-6 lat), które przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie książkę „Pierwsze czytanki dla…” z ilustracjami Józefa Wilkonia.
Dołącz do dyskusji: Mietek Szcześniak promuje czytelnictwo w kampanii społecznej "Mała książka - wielki człowiek"