SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mimo osłabienia gospodarki, firmy nie oszczędzają na budżetach BTL

Z firm działających w Polsce - w 2008 r. więcej zwiększyło swojebudżety na działania BTL kierowane do klientów indywidualnych (B2C)i partnerów biznesowych (B2B), niż je zmniejszyło, w stosunku doroku poprzedniego. Badane firmy deklarują, że w 2009 r. niezmniejszą wydatków na ten cel.

37,4 proc. firm podało, że w 2008 roku wzrósł ich budżet nadziałania marketingowe BTL w B2C, natomiast 5,7 proc. obniżyłoswoje wydatki. Średni wzrost wysokości budżetu w porównaniu zpoprzednim rokiem wzrósł o 6,2 proc. W przypadku działań w sektorzeB2B, wzrost budżetu zadeklarowało 39,5 proc. firm, a zmniejszeniewydatków - 5,8 proc. podmiotów gospodarczych. Średni bezwzględnywzrost w tym przypadku to 7,1 proc. - wynika z badania ARC Rynek iOpinia zleconego przez Sodexho Pass Polska.

W ubiegłym roku ponad 64 proc. badanych firm prowadziłodziałania marketingowe BTL typu B2C. Nieco mniej, czyli 57 proc.podmiotów kierowało działania do kontrahentów typu B2B. 21 proc.badanych firm prowadziło oba wskazane typy działań.

Prawie 1/3 firm stosujących działania BTL typu B2C korzystała zprogramów lojalnościowych, które okazały się najbardziej popularne(40 proc. wskazań) wśród działań kierowanych do kontrahentów ipartnerów biznesowych. 17 proc. firm organizowało konkursy dlaklientów indywidualnych, a blisko 10 proc. loterie. Ponad 60 proc.badanych firm wykorzystywało inne działania (organizacja wydarzeń,rozdawnictwo próbek, degustacje) kierowane do tej grupy klientów.Kolejne miejsce pod względem atrakcyjności dla firm zajęły programymotywacyjne oraz konkursy, które stosowało odpowiednio 26 proc. i11 proc. przedsiębiorstw. Natomiast, ponad 40 proc. badanych firmwykorzystywało inne działania typu B2B.

8 proc. badanych firm korzystało z kuponów w działaniach BTL.Znikomy odsetek badanych firm korzystał z kart przedpłaconych docelów motywacyjnych (poniżej 1 proc.), podczas gdy 36 proc.respondentów zadeklarowało, że słyszało o kartach przedpłaconychużywanych w działaniach marketingowych.


Pomiar przeprowadzono metodą CATI (wspomaganych komputerowowywiadów telefonicznych) w studiu ARC Rynek i Opinia. Badanieprzeprowadzono w dniach 4-18.12.2008 na próbie N=552 respondentów -osób odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmachprywatnych, prowadzących działania marketingowe typu BTL w okresie01-12.2008.

  • Więcej informacji:
  • BTL

Dołącz do dyskusji: Mimo osłabienia gospodarki, firmy nie oszczędzają na budżetach BTL

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl