„Naucz się mówić do osób chorych na depresję" w kampanii Ministerstwa Zdrowia. W spotach Dziędziel, Wichłacz, Woronowicz
Pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję" ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej „Depresja. Rozumiesz - pomagasz”. Na zlecenie Ministerstwa Zdrowia przygotowała ją Fabryka Komunikacji Społecznej.
W kampanii poruszona została kwestia języka wykorzystywanego w komunikacji z osobami cierpiącymi na depresję. „Weź się w garść!”. „Wyjdź do ludzi”. „Inni mają gorzej”. To przykładowe sformułowania kierowane do osób chorych na depresję. Choć z założenia mają pomóc, ich skutek jest odwrotny.
W ramach kampanii powstały m.in. trzy spoty telewizyjne w reżyserii Antoniego Ferencego. Każdy z nich prezentuje codziennie sytuacje z życia osób zmagających się z depresją: matka z dorosłą córką, która niedawno urodziła dziecko (w tych rolach Małgorzata Hajewska-Krzysztofik oraz Zofia Wichłacz), ojciec z nastoletnim synem (Maurycy Antonik i Adam Woronowicz), starsze małżeństwo (Jadwiga Jankowska-Cieślak oraz Marian Dziędziel).
To kolejna odsłona kampanii „Depresja. Rozumiesz - pomagasz”, realizowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Celem działań jest upowszechnianie wiedzy na temat depresji, jej objawów, a także możliwości leczenia.
Poza spotami wideo powstały także spoty radiowe, nowa odsłona strony internetowej z translatorem mowy, prowadzone są działania reklamowe w Internecie, telewizji i radiu. Kampania trwa do końca 2020 roku.
Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada za całą kampanię - od koncepcji, po produkcję oraz prowadzenie działań reklamowych i PR. Spoty powstały we współpracy ze studiem filmowym Orient Film.
Dołącz do dyskusji: „Naucz się mówić do osób chorych na depresję" w kampanii Ministerstwa Zdrowia. W spotach Dziędziel, Wichłacz, Woronowicz