Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe
Wartości budżetów marketingowych brytyjskich firm cały czas sięzmniejszają, ale pojawiają się już pierwsze sygnały, że najgorszeczasy dla reklamowej branży minęły.
Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) onazwie Bellwether, w którym badane są zachowania kilkusetbrytyjskich firm, wynika że w II kwartale bieżącego roku tylko 10procent z nich zrewidowało swoje całoroczne wydatki na reklamę wgórę, podczas gdy 38 procent zdecydowało się na ichzmniejszenie.
Jednocześnie odsetek badanych firm, które zmniejszyły swojenakłady reklamowe był niższy niż w I kwartale bieżącego roku i IVkwartale roku ubiegłego, kiedy na taki krok zdecydowało sięodpowiednio 45 i 49 procent z nich.
"Dla każdej optymistycznie nastawionej osoby nasz poprzedniraport sygnalizował, że rynek osiągnął dno, a nowy raport sugeruje,że najgorsze mamy za sobą" - stwierdził Rory Sutherland, prezydentIPA.
Raport Bellwether pokazuje również, że co trzecia brytyjskafirma zauważyła w minionym kwartale poprawę swoich perspektywfinansowych, podczas gdy co czwarta dostrzegła pod tym względempogorszenie.
źródło: guardian.co.uk
Dołącz do dyskusji: Mniej brytyjskich firm tnie swoje budżety marketingowe