„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku
W I półroczu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,30 proc. i wyniosła 102 676 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 5,22 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 82 127 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,15 proc. do 46 045 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 43 334 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 12,10 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,09 proc. i wyniosła 40 474 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,41 proc. i ostatecznie wyniósł 17 437 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
102 676 |
99 398 |
Auto Świat |
82 127 |
86 648 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
46 045 |
52 415 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
43 334 |
38 657 |
Auto Świat Poradnik |
40 474 |
44 038 |
Auto Motor i Sport |
29 798 |
27 487 |
Świat Motocykli |
17 437 |
21 636 |
Automobilista |
8 729 |
9 659 |
Classic Auto |
7 824 |
7 270 |
W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2012 roku zwiększyła się o 1,96 proc. do 94 461 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 76 191 egz., po spadku o 7,43 proc.
Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera również należała do „Top Gear” (50 117 egz.; wzrost o 13,23 proc.). Drugie miejsce zajęło „Auto-Moto” (37 558 egz.; w górę o 1,63 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (35 752 egz.; w dół o 2,59 proc.).
Największym wzrostem (o 24,50 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). Z kolei najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” - było to 24,84 proc.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
94 461 |
92 641 |
Auto Świat |
76 191 |
82 309 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
50 117 |
44 263 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
37 558 |
36 956 |
Auto Świat Poradnik |
35 752 |
36 704 |
Auto Motor i Sport |
27 039 |
25 477 |
Świat Motocykli |
16 511 |
21 968 |
Classic Auto |
8 614 |
6 919 |
Automobilista |
8 206 |
8 844 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku