„Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)
W styczniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1 proc. i wyniosła 105 243 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 620 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 52 770 egz., po spadku o 12,73 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 39 524 egz., po spadku o 18,42 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 20,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 489 egz.
Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 3,65 proc. do 7 761 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu zajął on miejsce siódme - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 874 |
105 336 |
105 243 |
195 698 |
104 205 |
104 205 |
Auto Świat |
119 481 |
71 667 |
70 620 |
130 694 |
82 419 |
77 422 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
89 974 |
52 770 |
52 770 |
101 961 |
60 705 |
60 470 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 972 |
39 709 |
39 524 |
87 996 |
48 448 |
48 448 |
Auto Świat Poradnik |
69 996 |
36 489 |
36 489 |
72 971 |
45 617 |
45 617 |
Auto Motor i Sport |
51 997 |
29 102 |
29 102 |
54 200 |
30 500 |
30 500 |
Świat Motocykli |
37 000 |
15 717 |
15 717 |
30 000 |
15 898 |
15 898 |
Automobilista |
19 500 |
7 826 |
7 826 |
19 700 |
8 111 |
8 111 |
Classic Auto |
14 400 |
7 761 |
7 761 |
14 400 |
7 488 |
7 488 |
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,51 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,51 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 69,06 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,01 proc.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2015 |
gudzień 2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 874 |
105 336 |
105 243 |
199 925 |
108 141 |
107 956 |
Auto Świat |
119 481 |
71 667 |
70 620 |
134 109 |
80 276 |
78 038 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
89 974 |
52 770 |
52 770 |
62 991 |
31 331 |
31 214 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 972 |
39 709 |
39 524 |
85 000 |
41 001 |
40 801 |
Auto Świat Poradnik |
69 996 |
36 489 |
36 489 |
64 992 |
44 736 |
44 736 |
Auto Motor i Sport |
51 997 |
29 102 |
29 102 |
52 380 |
25 177 |
25 177 |
Świat Motocykli |
37 000 |
15 717 |
15 717 |
33 000 |
20 153 |
20 153 |
Automobilista |
19 500 |
7 826 |
7 826 |
20 000 |
7 502 |
7 502 |
Classic Auto |
14 400 |
7 761 |
7 761 |
14 780 |
6 595 |
6 595 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)