Jakub Błaszczykowski będzie reklamował mPay. Może kupić akcje
Były piłkarz Jakub Błaszczykowski został ambasadorem marketingowym aplikacji mPay, służącej m.in. do zakupu biletów komunikacji miejskiej. W ramach umowy Błaszczykowski będzie mógł objąć 0,8 proc. akcji spółki.
W komunikacie giełdowym mPay podkreślono, że współpraca marketingowa z Jakubem Błaszczykowskim „jest ukierunkowana na utrwalenie i spotęgowanie renomy marki mPay oraz zwiększenie dostępności usług marki mPay na rynku”. Współpracę zaplanowano do końca br., z możliwością przedłużenia o dwa lata.
- Gdy wchodziłem do zarządu mPay, jednym z moich zobowiązań było wzmocnienie przekazu przemiany mPay w superaplikację oraz zbudowanie wokół tego świadomości marki. Jakub Błaszczykowski był do tego idealny, gdyż szukał ciekawego projektu. Sam Jakub bardzo ostrożnie podchodził do współpracy z mPay, ale w miarę trwania rozmów i zapoznania się z wartościami marki, nasz projekt budził w nim coraz większe zainteresowanie. Największą korzyścią dla mPay z tej współpracy będzie płynący z niej przekaz, czyli „Płatności Fair-Play”. Argumentami przemawiającymi za mPay są transparentność zasad, bezpieczeństwo oraz portfolio zaawansowanych projektów fintechowych i to właśnie one przekonały do współpracy - opisuje w komunikacie prasowym Łukasz Hołubowski, członek rady nadzorczej mPay delegowany do wsparcia zarządu w tym projekcie.
W ramach umowy Jakub Błaszczykowski w br. otrzyma możliwość objęcia lub nabycia po cenie nominalnej 540 tys. akcji mPay. Taki pakiet stanowi obecnie 0,8 proc. kapitału spółki.
- Od zawsze lubiłem czyste i jasne zasady gry. W swoich przedsięwzięciach biznesowych również kieruję się tym przekonaniem i dlatego zdecydowałem się na współpracę z mPay. Ten fintech ma ogromne, ponad 20-letnie doświadczenie i pokazuje swoim użytkownikom, że branża finansowa nie musi być skomplikowana, a sama aplikacja może być bardzo funkcjonalnym narzędziem w codziennym życiu. Te fakty budzą moje zaufanie i skłoniły mnie do realizacji tego projektu – komentuje Jakub Błaszczykowski.
Jakub Błaszczykowski w ostatnich latach reklamował firmę bukmacherską LV Bet, a wcześniej występował w kampaniach m.in. Play, Grupy Lotos, Pepsi, Lay’s, Drutexu i Biedronki.
CZYTAJ TEŻ: mPay i Zaorski zapowiadali usługę do kryptowalut. KNF podejrzewa przestępstwo
Na koniec stycznia ub.r. w aplikacji mPay było zarejestrowanych 1,47 mln kont użytkowników. Rok wcześniej było ich 1,176 mln. Łączna wartość transakcji realizowanych poprzez konta w mPay zwiększyła się rok do roku z 41,7 do 59 mln zł, a liczba przetworzonych transakcji - z ponad 7,5 do ponad 9,1 mln.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. spółka mPlay osiągnęła wzrost przychodów z 19,05 do 26,9 mln zł. Jej zysk EBITDA wzrósł z 731 do 808 tys. zł, a zysk netto - z 53 do 86 tys. zł.
Na koniec środowej sesji giełdowej za akcję mPay płacono 0,75 zł, przez ostatnie 12 miesięcy kurs zmalał o 18,4 proc. Głównym akcjonariuszem jest Grupa "Lew", do której należy 45,44 proc. walorów.
Dołącz do dyskusji: Jakub Błaszczykowski będzie reklamował mPay. Może kupić akcje