MPG Media Planning powalczy na Festiwalu w Cannes
Podczas 53 edycji Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, MPG Media Planning będzie walczyło o nagrodę w kilku kategoriach mediowych.
W kategoriach: najlepszy mix media oraz najlepsze dotarcie do młodych w wieku 18-34.
Decyzją sieci MPG, na tegoroczny Festiwal Reklamy, wytypowana została kampania „Ostatni wyskok! Zapnij pasy! Zawsze!”. Spośród innych prac zgłoszonych do sieci MPG, wybrano ją jako jedną z najlepszych.
Kampanię zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - Ministerstwo Infrastruktury i była prowadzona we wrześniu i październiku 2005 roku. Była to największa tego typu akcja w Polsce, edukująca głównie młodych ludzi w przedmiocie konieczności zapinania pasów podczas jazdy pojazdem, szczególnie na tylnym siedzeniu.
W trakcie trwania kampanii, którą zaplanowało i zakupiło MPG Media Planning, przekaz dotarł do 93% młodych ludzi w wieku 18-24 – jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOB, a liczba osób zapinających pasy wzrosła o 32%. Sukces kampanii przyczynił się do zwiększenia o 10% ilości osób zapinających pasy na tylnych siedzeniach, co potwierdziły badania obserwacyjne prowadzone przez KRBRD. W efekcie, w trakcie kolejnych 3 miesięcy uratowanych zostało ponad 200 istnień ludzkich w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.
„MPG Media Planning wykazało się dużym profesjonalizmem w dziedzinie planowania strategicznego tej kampanii, a potem przełożeniem jej na działania implementacyjne z wykorzystaniem wielu nietypowych form reklamy. Dzięki kompetencjom i zaangażowaniu MPG Media Planning kampania „Ostatni wyskok!” odniosła zamierzony efekt i wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach”, powiedziała Barbara Król, konsultant ds. kampanii społecznych i komunikacji w Sekretariacie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Dołącz do dyskusji: MPG Media Planning powalczy na Festiwalu w Cannes