SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska: 4,8 mln zł kary i rekompensaty dla klientów za odrzucanie skarg na zmiany w ofercie kanałów

Sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK zajął się działaniami sieci Multimedia Polska po skargach otrzymanych od jej abonentów i organizacji. Przeanalizował także oferty i regulaminy stosowane przez spółkę oraz nagrania rozmów telefonicznych jej sprzedawców z klientami. Ustalił, że jednostronnie wprowadzała ona zmiany w pakietach kanałów (objętych umowami z abonentami).

Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie negatywnie rozpatrywała skargi klientów: nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. Ponadto firma nie gwarantowała nawet, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce co dotychczasowe (skarżący poinformowali UOKiK, że np. kanał informacyjny został zastąpiony przez stację rozrywkową) i nie zawsze pisemnie informowała abonentów o zmianach programowych.

Tymczasem gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy

UOKiK orzekł, że Multimedia Polska ma zrekompensować klientom swoje wcześniejsze działania. I tak zgodnie z decyzją Urzedu byli abonenci sieci, którzy w związku ze zmianami programowymi rozwiązali umowę i zwrócili spółce ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony, otrzymają zwrot pobranych kwot. Aktualni abonenci, których dotyczą zmiany programowe, zostaną poinformowani za pośrednictwem listów poleconych oraz strony internetowej operatora o przysługującym im prawie do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów, gdy oferta programowa jest zmieniana jednostronnie.

Ponadto na Multimedia Polska nałożono karę w wysokości ponad 4,81 mln zł.

Sieć Multimedia Polska na koniec września ub.r. miała 819 tys. abonentów.

UOKiK podkreśla, że jego decyzja w tej sprawie po uprawomocnieniu się będzie stanowić prejudykat dla dochodzenia przez konsumentów roszczeń indywidualnych. W każdym takim przypadku sąd w postępowaniu dowodowym będzie zobowiązany uwzględnić stan faktyczny opisany w decyzji.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: 4,8 mln zł kary i rekompensaty dla klientów za odrzucanie skarg na zmiany w ofercie kanałów

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lolo
Powinni jeszcze dostac kare za brak kanalow na poludniu.Tvn 7 hd Fokus tvn turbo hd tvn fabula hd tvn style hd tvn 24 hd. Miasto Jaworzno. Prosze o interwencje u multimedii.
0 0
odpowiedź
User
Evir
I bardzo pozytywnie! Nie można w tak bezczelny sposób kpić z klientów! Brawo UOKIK!
0 0
odpowiedź
User
qwertuM
Poruszyłbym jeszcze jedną kwestię zapisków w umowach jakie stosuje Multimedia. od lat stosują pewien myk z wiązaniem usług. Chodzi mi tutaj o takie usługi jak SaveMedia i Emil (dawniej MultiSaver).

Sytuacja wygląda tak, że niezależnie od tego czy jesteśmy stały wieloletnim klientem, czy nowym, z uporem każdy aneks, każda umowa zawiera zapis, że wraz z telewizją i internetem jest przyklejony zestaw usług dodatkowych w postaci wyżej wymienionych, które przez pierwsze dwa miesiące kosztują nas po złotówce za każdy miesiąc. nie ma znaczenia, że nie chcemy tych usług. A jak ich nie chcemy to możemy oczywiście zrezygnować z nich, ale mimo to te 2zł musimy zapłacić. jeśli z nich nie zrezygnujemy to rachunek wzrośnie o 13zł. Jeśli przypomnimy sobie o ich rezygnacji po upływie 2 miesięcy to jeszcze załapujemy się na miesięczny okres wypowiedzenia tych usług, czyli w praktyce zapłacimy za jeden miesiąc 13zł.
To jakiś absurd, dla mnie to są klauzule niedozwolone.
Stawianie sprawy tak, że wciska się abonentom usługi, których nie zamawiali, a następnie jak im się to nie podoba mogą z nich zrezygnować to jakaś chora sytuacja, a pobieranie nawet tych 2 zł jest moim zdaniem niezgodne z prawem.

Jeśli Multimedia ma około 819 tys. abonentów to pomnóżmy to razy 2zł, daje nam to 1638000zł, do tego doliczmy jeszcze abonentów, którzy przegapili i zapomnieli dokonać rezygnacji z tych perfidnie narzucanych usług, i zmuszeni zostali zapłacić 13zł lub więcej. Robi się pokaźna kwota na takim perfidnym mechanizmie.
0 0
odpowiedź