Muzyczne lato z Coca-Cola
Letnia promocja napojów orzeźwiających firmy Coca-Cola HBC Polska.
Półtora miliona konsumentów otrzyma nagrody w letniej akcji promocyjnej pod nazwą "Odkryj świat muzyki". 10 czerwca rozpoczyna się wydawanie tych nagród w 230 punktach na terenie całego kraju. Promocja dotyczy napojów orzeźwiających produkowanych przez Coca-Colę. Wspiera ją kampania reklamowa realizowana w telewizji (TVN, TVN7, TV4, Polsat, MTV), radiu, kinach oraz w internecie.
"Ciepła pora roku to okres zwiększonego zapotrzebowania na napoje orzeźwiające. To także czas wakacji, podczas których młodzi ludzie poszukują atrakcji. Dlatego chcemy dotrzeć do nich z tym, co lubią - dobrą muzyką" - powiedziała Iwona Jacaszek z Coca-Cola HBC Polska.
Akcja promocyjna dotyczy napojów Coca-Cola, Coca-Cola Light, Cherry Coke, Fanta (Pomarańczowa i Lemonic) oraz Sprite w butelkach bezzwrotnych o pojemności 500 ml, 1 i 2 litry. Są nią objęte także 0,5 litrowe kubki napojów dostępnych w sieci McDonald's. Promocyjna sprzedaż rozpoczęła się pod koniec kwietnia i potrwa do 28 sierpnia 2005 r. Jest realizowana zarówno w hiper- i supermarketach, jak i w innych sklepach detalicznych lub punktach gastronomicznych.
Mechanizm akcji łączy promocję loteryjną z promocją typu "zbierz i odbierz". Polega na nagradzaniu klientów zbierających nakrętki z wymienionych napojów lub szukających pod nimi zwycięskich haseł. Na zbieraczy nakrętek czeka łącznie 1 milion szklanek z grafiką muzyczną za 12 nakrętek oraz za 24 nakrętki 0,5 miliona płyt CD z muzyką w 5 stylach obecnie najbardziej popularnych wśród młodych ludzi. Utwory na płyty zostały zarekomendowane przez MTV i radio Eska. Oprócz muzyki zawierają fotografie i biografie artystów, a także video z koncertów lub teledyski. Dodatkowo pod nakrętkami 1 tysiąca butelek ukryto hasło "MP3" uprawniające do odebrania nagrody w postaci odtwarzaczy plików mp3 Creative Zen Micro 4GB.
W wybranych hipermarketach i supermarketach zainteresowanie prowadzoną promocją oraz samą sprzedażą podsycają ekspozycje produktów promocyjnych, przy których hostessy objaśniają zasady promocji. Klienci mogą tam zapoznać się z promocyjnymi nagrodami: posłuchać muzyki z płyt-nagród, przyjrzeć się szklankom i odtwarzaczom mp3. Stoiska są także wyposażone w szerokoekranowe monitory plazmowe prezentujące zasady promocji oraz nagrody.
Sklepy objęte promocją zostały wyposażone w dodatkowe, informacyjne materiały reklamowe prezentujące zasady promocji - plansze, standy, bannery, zawieszki na półki itp. Na potrzeby promocji powstały także ulotki, które są dodawane do kart menu w punktach gastronomicznych.
"Dodatkową atrakcją dla sprzedawców wspierających promocję jest program przygotowany przez nas specjalnie dla nich. W zamian za udostępnienie odpowiedniej powierzchni na ekspozycję produktów promocyjnych właściciele sklepów dostają od nas prezenty: atlasy samochodowe w oprawie ze skóry ekologicznej lub wyprodukowane z myślą o promocji płyty muzyczne i szklanki" - powiedziała Iwona Jacaszek z i dodała: "Szacujemy, że promocja pomoże różnym punktom sprzedaży, od hipermarketów po sklepy osiedlowe, zwiększyć obrót wynikający ze sprzedaży napojów gazowanych od 20% do 40%".
Prowadzona promocja jest nagłaśniana poprzez działania reklamowe. Kampania rozpoczęła się w czerwcu i potrwa do końca sierpnia 2005 r. Obejmuje telewizję, outdoor, stacje radiowe i internet. Oprócz tradycyjnych działań reklamowych w mediach pojawią się specjalne audycje wspierające prowadzoną akcję. Codziennie w Radiu ESKA będzie emitowana czterogodzinna audycja sponsorowana przez Coca-Colę. Ramówkę wypełnią: muzyka z promocyjnych płyt, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami (odtwarzacze mp3, zaproszenia na międzynarodowe festiwale muzyczne, płyty CD) oraz relacje z festiwali, na które wyjadą słuchacze.
Dołącz do dyskusji: Muzyczne lato z Coca-Cola