Na czele wciąż "stary" Fiat
Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, kiedy dla Polaków dostępna była głównie jedna marka samochodów, odcisnął trwały ślad w sposobie postrzegania rynku samochodowego
W rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest Mercedes - marka ekskluzywna, rzadko będąca w posiadaniu przeciętnego Polaka.
Aż pięciu na sześciu Polaków zapytanych o znane marki samochodów osobowych
wymienia spontanicznie Fiata. Ponad połowa badanych wskazuje Opla. Nieco słabsza, niż można by się spodziewać, jest pozycja marek często spotykanych na polskich drogach takich jak: Skoda, Volkswagen czy Polonez. Marki te wymieniane są rzadziej niż ekskluzyw-na marka, jaką jest Mercedes. Dowodzi to siły wizerunku tej marki jako idealnej dla wielu użytkowników.
Znajomość spontaniczna marek samochodów osobowych - wszystkie wymienione marki:
Fiat - 84%
Opel - 56%
Mercedes - 48%
Ford - 44%
Volksvagen - 38%
Skoda - 36%
Daweoo - 36%
Polonez - 35%
Renault - 31%
Audi - 27%
Citroen - 27%
Toyota - 27%
BMW -24%
Honda 17%
Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56% gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje się w 7% gospo-darstw.
Średni wiek posiadanych przez Polaków aut wynosi 10 lat. Biorąc za podstawę wyliczeń ich rok produkcji, można powiedzieć, że dominują samochody 4 -11 letnie. Pojazdy wyprodukowane między 1993 a 2000 rokiem stanowią połowę ogółu posiadanych samo-chodów osobowych, a aż 40% to pojazdy starsze niż jedenastoletnie. Najstarszych aut, mających 15 i więcej lat, często poważnie wyeksploatowanych, jest przeszło 20%. Najnowsze, wyprodukowane po 2000 roku, to jedynie dziesiąta część wszystkich samochodów osobowych w domach respondentów.
Dołącz do dyskusji: Na czele wciąż "stary" Fiat