„Na językach” straciło widzów, ale wróci jesienią do TVN
TVN planuje jesienią br. pokazać szóstą serię programu „Na językach”, który prowadzi Agnieszka Szulim. Piąta edycja magazynu gromadziła co tydzień tylko 820 tys. widzów, a TVN w czasie jej nadawania przegrał z TVP1 i Polsatem.
„Na językach” wiosną br. nadawane było w niedziele o godz. 22.20, a jedno wydanie ze względu na wieczór wyborczy wyemitowano ok. 23.20. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że poświęcony show-biznesowi program w minionym sezonie oglądało średnio 820 tys. widzów przy udziale wynoszącym 7,38 proc. w grupie 4+ i 9,49 proc. w grupie 16-49.
Dla porównania, emitowana wiosną ub.r. trzecia seria programu miała średnio 1,25 mln oglądających, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 10,40 proc. i 12,72 proc. Była ona jednak pokazywana 20 minut wcześniej - o 22.00. Nieoficjalnie osoby z TVN przyznają, że za spadek widowni magazynu odpowiadały m.in. seriale, które przed „Na językach” wiosną tego roku emitowała stacja. Zarówno „Nie rób scen” jak i „Mąż czy nie mąż” gromadziły średnio odpowiednio po 1,1 i 1 mln widzów i spadły z anteny po jednym sezonie (więcej na ten temat).
TVN w czasie emisji „Na językach” przegrał z TVP1, która nadawała w tym paśmie głownie filmy fabularne oraz dokumenty i miała 12,37 proc. udziału oraz z Polsatem (też filmy; 12,04 proc. udziału). Stacji udało się jednak pokonać TVP2, notującą 7,23 proc. udziału. TVN zajął też trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Najwięcej widzów zgromadził odcinek „Na językach” pokazany 1 marca br. - obejrzało go 1,11 mln osób.
Oglądalność „Na językach” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
1 299 590 |
12,37% |
12,05% |
Polsat |
1 265 634 |
12,04% |
12,27% |
TVN - Na językach |
823 363 |
7,83% |
9,49% |
TVP2 |
759 704 |
7,23% |
7,56% |
Mimo spadku widowni TVN zamierza jesienią br. pokazać szósty sezon „Na językach”. Przygotowania do realizacji nowych odcinków ruszą w sierpniu br., a trafią one na antenę we wrześniu br. Na razie nie wiadomo, co poprzedzać będzie magazyn w nowej ramówce. Za jego produkcję wykonawczą odpowiada firma Starry Televizor Remigiusza Maścianicy.
Dołącz do dyskusji: „Na językach” straciło widzów, ale wróci jesienią do TVN