Na reklamie Renault w Bukareszcie cena auta spada, gdy rośnie zanieczyszczenie powietrza
Koncern Renault, by zachęcić mieszkańców Bukaresztu do zakupu nowego modelu samochodu Zoe zainstalowało w centrum miasta cyfrowy billboard. Pokazana na nim cena auta maleje w momencie, gdy rośnie zanieczyszczenie powietrza. Za strategię i realizację tego projektu odpowiada agencja Publicis Romania.
Ta reklama Renault nie bez powodu pojawiła się akurat w Bukareszcie – według TomTom Traffic Index miasto to jest jedną z najbardziej zatłoczonych stolic w Europie,i drugą najbardziej zanieczyszczoną metropolią na kontynencie.
Renault promując elektryczny model Zoe dotrzeć do tych mieszkańców Rumunii, którzy odkładają zakup elektrycznego auta ze względu na jego cenę.
Agencja Publicis Romania postanowiła wykorzystać do promocji modelu Zoe wykorzystać DiscO2unt Billboard, ogromny cyfrowy wyświetlacz, który reaguje w czasie rzeczywistym na pomiary poziomu zanieczyszczeń na całym mieście.I tak powstała reklama, która pokazuje jak cena auta zmienia się w zależności od poziomu zanieczyszczenia. Gdy to rośnie – samochód tanieje.
Renault oczywiście nie chciało oddawać auta za darmo, dlatego ustalono maksymalną i minimalną liczbę, od której cena będzie się różnić. Czujniki zanieczyszczenia powietrza przekazują dane do algorytmu przekształcającego emisje w rabaty. Dane są aktualizowane co 6 minut.
Z jednej strony reklama Renault Zoe jest promocją tego auta, z drugiej – jest elementem długoterminowej strategii komunikacji francuskiego koncernu na rynku rumuńskim. Ma też edukować Rumunów – tutaj rynek aut elektrycznych jest w powijakach. Firma chce budować świadomość, usuwać takie bariery, jak cena.
Za strategię i realizację tego projektu odpowiada agencja Publicis Romania.
Dołącz do dyskusji: Na reklamie Renault w Bukareszcie cena auta spada, gdy rośnie zanieczyszczenie powietrza