„Na Wspólnej” w wakacje ma więcej widzów niż wiosną
Emitowane w wakacje odcinki serialu „Na Wspólnej” gromadzą nieco więcej widzów niż epizody tej produkcji pokazywane pod koniec sezonu wiosennego. Telewizja TVN w czasie nadawania telenoweli jest liderem rynku telewizyjnego.
„Na Wspólnej” w tym roku po raz pierwszy od wielu lat nadawane jest bez przerwy przez całe wakacje - serial śledzić można w TVN w normalnym paśmie od poniedziałku do czwartku o godz. 20.10. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 15 czerwca do 16 lipca br. telenowelę oglądało średnio 2,33 mln widzów, co przełożyło się na 17,87 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 17,27 proc. w grupie 16-49.
Dla porównania, w ostatnim miesiącu wiosennego sezonu, czyli w okresie od 11 maja br. do 11 czerwca br. serial gromadził mniej widzów. Jego widownia wyniosła wtedy 2,26 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 15,64 proc. i 15,22 proc. Wówczas jednak produkcja TVN musiała konkurować z bardzo popularną telenowelą TVP2 „Barwy szczęścia”. Od 15 czerwca br. ma ona jednak przerwę wakacyjną.
W związku z brakiem silnej konkurencji TVN w paśmie nadawania letnich odcinków „Na Wspólnej” jest liderem rynku. Na drugim miejscu w grupie 4+ z udziałem wynoszącym 15,27 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, filmy oraz seriale „Uwikłani”, „Szepty przeszłości” i „Ojciec Mateusz”. Kolejne pozycje zajmują Polsat (głównie filmy; 10,27 proc.) i TVP2 (głównie programy kabaretowe; 8,10 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN jest też liderem, ale drugie miejsce należy tutaj do Polsatu, a dalej są kanały TVP.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN - Na Wspólnej | 2 328 194 | 17,87% | 17,27% |
TVP1 | 1 989 053 | 15,27% | 10,98% |
Polsat | 1 338 591 | 10,27% | 13,35% |
TVP2 | 1 055 503 | 8,10% | 7,90% |
Jak mówił Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN, kanał zdecydował się na emisję „Na Wspólnej” podczas wakacji ze względu na dobrą koniunkturę na rynku reklamy. Stacja liczy też na pozyskanie przez telenowelę nowych widzów, którzy będą dalej oglądać serial jesienią br. (więcej na ten temat).
Serial „Na Wspólnej” gości na antenie TVN od 2003 roku. W przeszłości stacja dwa razy nie przerywała jego emisji na wakacje - było to w 2003 i 2005 roku, ale wówczas latem zmniejszano liczbę pokazywanych odcinków. Za produkcję wykonawczą telenoweli odpowiada firma FremantleMedia Polska.
Dołącz do dyskusji: „Na Wspólnej” w wakacje ma więcej widzów niż wiosną