Nadchodzi Festiwal Plakatu Reklamowego
'Społeczna akceptacja rozwoju energetyki atomowej w Polsce" to temat konkursu Izby Gospodarczaej Reklamy Zewnętrznej.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej w Polsce ogłasza konkurs na szerokoformatowy plakat reklamowy, którego tematem jest „Społeczna akceptacja rozwoju energetyki atomowej w Polsce”.
Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie autorskiego plakatu, który może być wykorzystany w kampanii na rzecz społecznej akceptacji rozwoju energetyki atomowej w Polsce, a w konsekwencji zgody na budowę w przyszłości elektrowni jądrowej w naszym kraju.
Opis tematu konkursu:
Pogłębiający się kryzys paliwowo-energetyczny oraz prognozy wzrostu zapotrzebowania na energię elektryczną spowodowały światową dyskusję na temat powrotu do większego wykorzystania w przyszłości energii atomowej. Na świecie czynne są 442 atomowe reaktory energetyczne. Aktualnie budowane są nowe reaktory w Finlandii i Francji i przygotowywane kolejne projekty na Słowacji, na Litwie i w Słowenii. Na świecie rośnie akceptacja społeczna dla energetyki atomowej. Uznana za tanią, bezpieczną i przyjazną środowisku naturalnemu energia atomowa nie cieszy się w Polsce wystarczającą społeczną aprobatą. Tymczasem pomyślna realizacja programu atomowego w Polsce, w kraju, któremu trudno będzie sprostać wyzwaniom ekologicznym wynikającym z faktu wytwarzania energii elektrycznej głównie z węgla, jest warunkiem wzrostu tempa rozwoju gospodarczego kraju.
Jak zmienić nastawienie polskiego społeczeństwa do energetyki atomowej? Jak uzyskać powszechne poparcie dla realizacji programu energetyki atomowej w Polsce?
Konkurs jest otwarty. Mogą w nim wziąć udział zarówno profesjonalni plastycy i graficy reklamowi, jak i absolwenci oraz studenci wyższych szkół plastycznych. Prace oceniać będzie jedenastoosobowe jury. Przyznane zostaną trzy nagrody (I – 12.000,00 zł, II – 8.000,00 zł, III – 6.000,00 zł) oraz wyróżnienia (w łącznej kwocie 4.000,00 zł). Fundatorem nagród i wyróżnień w konkursie jest Polski Komitet Energii Elektrycznej. Nagrodzone plakaty będą wykorzystane w ewentualnych kampaniach ogólnopolskich.
Projekty plakatów na konkurs można przysyłać pod adresem Izby do 10 marca 2006 roku. Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej Izby: www.igrz.org.pl
Wystawę wybranych prac konkursowych można będzie oglądać w czasie I Festiwalu Plakatu Reklamowego Kraków – Barbakan 2006, który trwać będzie od 27 kwietnia do 14 maja bieżącego roku. Uroczyste ogłoszenie zwycięzcy konkursu i innych nagrodzonych odbędzie się 11 maja 2006 roku podczas uroczystej festiwalowej gali w Krakowie.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, która w tym roku organizuje pierwszy raz Festiwal Plakatu Reklamowego, planuje podczas tej imprezy także inne wystawy przeglądowe, między innymi we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych i Klubem Twórców Reklamy, jak również konferencję poświęconą kreacji plakatów reklamowych.
Dołącz do dyskusji: Nadchodzi Festiwal Plakatu Reklamowego