“Naj” aż o 54 proc. w dół, na plusie “Poradnik Domowy”
W listopadzie ub.r. prawie wszystkie miesięczniki poradnikowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej, aż ponad połowę stracił “Naj Magazyn”. Do góry poszła jedynie sprzedaż “Poradnika Domowego”. Liderem pozostały “Dobre Rady”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika “Dobre Rady” (Grupa Burda) w listopadzie 2011 roku wyniosła 420 343 egz. po spadku o 9,28 proc. w porównaniu z listopadem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 5,88 proc. do 413 819 egz. Tytuł ten ma jednak obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w listopadzie 2010 roku kosztował 1,99 zł.
Z czwartej lokaty na trzecią awansował “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 10,76 proc., to jedyny wzrost w zestawieniu. W jedenastym miesiącu sprzedał się on w liczbie 368 471 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w listopadzie 2010 roku jego cena wynosiła 2,99 zł. Jak wczoraj informowaliśmy, od wydania marcowego “Poradnik Domowy” zyskał nową szatę graficzną i rubryki (więcej na ten temat).
Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. poszła w dół o 54,07 proc. i wyniosła już tylko 81 765 egz. Tytuł ten jednak listopadzie 2010 roku kosztował 2,60 zł, a rok później - 2,90 zł.
Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej wynik zmalał o 31,34 proc. i wyniósł 128 542 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 420 343 | 463 359 |
Świat Kobiety | 413 819 | 439 671 |
Poradnik Domowy | 368 471 | 332 682 |
Kobieta i Życie | 349 968 | 404 997 |
Claudia | 221 165 | 221 388 |
Olivia | 128 542 | 187 212 |
Naj Magazyn | 81 765 | 178 029 |
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że najwięcej stracił także “Naj Magazyn” (18,17 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Claudia” (G+J Polska, +28,28 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 420 343 | 438 711 |
Świat Kobiety | 413 819 | 415 191 |
Poradnik Domowy | 368 471 | 386 461 |
Kobieta i Życie | 349 968 | 373 491 |
Claudia | 221 165 | 172 404 |
Olivia | 128 542 | 127 859 |
Naj Magazyn | 81 765 | 99 922 |
Dołącz do dyskusji: “Naj” aż o 54 proc. w dół, na plusie “Poradnik Domowy”