Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce: Onet, RMF FM i TVN24. W czołówce Wirtualnemedia.pl
W lutym na publikacje Onetu inne redakcje powoływały się 5831 razy - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej piątce najczęściej cytowanych mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl.
Lutowy ranking najczęściej cytowanych mediów w Polsce kolejny miesiąc z rzędu otwiera portal Onet, który był cytowany 5831 razy. Podium uzupełniają RMF FM (4153 cytatów) oraz TVN24 (2622 cytaty).
Na czwartym miejscu znalazła się "Gazeta Wyborcza", na którą inne redakcje szczególnie licznie powoływały się po 19 lutego, kiedy na łamach gazety opublikowano tzw. taśmy Daniela Obajtka, prezesa koncernu PKN Orlen.
W lutym awans zaliczyły oprócz "GW", "Dziennik Gazeta Prawna" (dwa miejsca, na dziewiątym), "Super Express" (o cztery miejsca, pozycja 10.) oraz miesięcznik "Forbes" na pozycji 14. (awans o 33. miejsca).
W rankingu ogólnym znalazło się sześć tytułów prasowych, dwie stacje radiowe, trzy telewizyjne oraz cztery portale internetowe.
Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych
Onet otwiera również ranking najczęściej cytowanych w lutym serwisów internetowych. Podium uzupełniają Wirtualna Polska cytowana 2422 razy oraz Interia z liczbą 1474 wzmianek.
Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl w lutym inne redakcje powoływały się 863 razy, co daje piątą pozycję.
Najczęściej cytowane tytuły prasowe
Najbardziej opiniotwórczym medium prasowym lutego 2021 jest "Gazeta Wyborcza" – liczba powołań dziennika wzrosła o 24 proc. względem stycznia br. Za nią "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,2 tys. cytowań, na której łamach ukazała się między innymi rozmowa z Borysem Budką, przewodniczącym PO. Podium zamyka "Dziennik Gazeta Prawna", na który powoływano się w lutym ponad 1,7 razy.
Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki lutego 2021 to kolejno: "Do Rzeczy" z wynikiem 332 powołań w innych tytułach mediowych, "Wprost' 234 cytaty, "Newsweek" -180 cytatów, "Viva" na poziomie 180 cytowań i tygodnik "Sieci" z liczbą 134 wzmianek.
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn "Forbes" z liczbą 896 powołań w innych mediach – głównie za sprawą publikacji tegorocznej listy 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa”, na której znajduje się już sześćdziesięciu dziewięciu miliarderów.
Pozycja druga to miesięcznik "Perspektywy" licznie wzmiankowany w związku z najnowszym zestawieniem najlepszych liceów i techników w Polsce. Podium zamyka "Press" z liczbą 113 cytatów.
Najczęściej cytowane stacje radiowe i telewizyjne
Ranking telewizji IMM w lutym otwiera TVN24 - stacja była cytowana 2622 razy. Dalej są Polsat News z liczbą 2,2 tys. i TVP Info na poziomie 1,2 tys. cytowań. Z kolei największy wzrost cytowalności w stosunku do stycznia 2021 zanotowały stacja TVP1, którą inne redakcje przytaczały 332 razy i Polsat Sport (183).
Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce niezmiennie od początku roku pozostaje RMF FM, na którą w lutym powoływano się w innych tytułach mediowych ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce zajęło Radio ZET z liczbą 1,9 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio 24, którego pozycja wzrosła o dwa oczka względem stycznia 2021 i utrzymała się na poziomie 764 wzmianek.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Najbardziej opiniotwórczym medium ekonomiczno-biznesowym lutego 2021 pozostaje dziennik "Rzeczpospolita" z liczbą 2,2 tys. powołań. Za nim niezmiennie "Dziennik Gazeta Prawna", do której odwoływano się 1,7 tys. razy. Magazyn "Forbes" awansował na trzecie miejsce z wynikiem 896 cytowań.
W portalach internetowych natomiast podium otwiera Money.pl na poziomie 891 wzmianek. Drugie miejsca zajmuje Businessinsider.com.pl, a trzecie Bankier.pl – zestawienie bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca.
W lutym Radio Wrocław najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym
W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych drugi miesiąc z rzędu podium otwiera Radio Wrocław z liczbą 162 powołań przez innych dziennikarzy. Na antenie między innymi przeprowadzono wywiad z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem w kwestiach dalszego odmrażania gospodarki w dobie pandemii COVID-19.
Drugie miejsce zajął "Dziennik Zachodni", którego informacje przytaczano w innych mediach 139 razy między innymi w związku z doniesieniami na temat obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. Podium zamyka "Gazeta Krakowska".
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce: Onet, RMF FM i TVN24. W czołówce Wirtualnemedia.pl