SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najchętniej czytane tytuły prasowe w I półroczu br.

“Fakt” i “Gazeta Wyborcza” to najchętniej czytane dzienniki w I półroczu br. – wynika z danych z badania PBC. Kto lideruje wśród tygodników, dwutygodników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,52 proc. i  tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,49 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,67 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,36 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza14,52%
Fakt14,49%
Super Express6,67%
Metro (dziennik bezpłatny)6,36%
Rzeczpospolita4,33%
Przegląd Sportowy3,77%
Dziennik Gazeta Prawna 3,15%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,39%
Gazeta Podatkowa0,78%
Futbol News0,51%
Puls Biznesu0,39%
Parkiet Gazeta Giełdy0,23%


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień”
(Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,83 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują “Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,44 proc. wyprzedza „Politykę” (7,33 proc.).

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,83%
Życie na Gorąco18,47%
Pani Domu14,96%
Chwila dla Ciebie14,82%
NAJ13,13%
Angora11,01%
Newsweek9,44%
Gala8,36%
Auto Świat7,77%
To i Owo7,57%
Polityka7,33%
Twoje Imperium6,04%
Wprost5,62%
Na Żywo5,25%
Teleprogramy4,26%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,25%
Gość Niedzielny4,13%
Takie jest Życie3,90%
Super TV3,82%
Przekrój3,48%
Rewia3,42%
Motor3,32%
Świat i Ludzie2,25%
Imperium TV2,08%
Tele Max1,64%
Forum1,56%
Bella Relaks1,52%
Teraz (tygodnik bezpłatny) *1,23%
Tygodnik Siedlecki0,85%
Przewodnik Katolicki0,79%
City (tygodnik bezpłatny)0,76%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,66%
Jarmark0,60%
Tygodnik Ostrołęcki0,59%
Panorama Leszczyńska0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,51%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,27%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,17%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie
: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,95 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,33 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.  

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,95%
Tina16,33%
Viva10,83%
Z Życia Wzięte9,44%
Komputer Świat7,06%
Party Życie Gwiazd5,98%
Tele Świat5,97%
Bravo4,12%
Świat Seriali3,76%
Show Magazyn o Gwiazdach3,45%
Sukcesy i Porażki3,26%
Bravo Sport2,83%
Bravo Girl2,07%
TV 141,48%
Monitor Księgowego0,47%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,16 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6,01 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,16%
Claudia10,68%
Cztery Kąty10,28%
Poradnik Domowy9,46%
Focus9,33%
Murator8,72%
Kobieta i Życie7,72%
Olivia7,62%
Świat Kobiety7,40%
Mój Piękny Ogród7,05%
National Geographic6,83%
Dobre Rady6,78%
Avanti6,01%
Auto Moto5,54%
Działkowiec5,16%
Mamo To Ja5,15%
Glamour4,43%
CKM4,23%
Pani4,18%
Moje Mieszkanie3,86%
Przyślij Przepis!3,82%
CD Action3,81%
Cosmopolitan3,65%
Joy3,62%
Ładny Dom3,49%
Dom & Wnętrze3,48%
PC Format3,41%
M jak mieszkanie3,35%
Samo Zdrowie3,32%
Moje Gotowanie3,18%
Playboy3,14%
Zdrowie2,95%
Auto Motor i Sport2,91%
Uroda2,84%
Twoje Dziecko2,58%
Elle2,54%
Zwierciadło2,52%
Dziecko2,50%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,41%
Dziewczyna2,33%
Logo2,32%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,30%
Dobre Wnętrze2,25%
Popcorn2,20%
Kwietnik2,15%
Magazyn Futbol2,12%
Kuchnia2,05%
Mój Piękny Dom1,97%
Twój Maluszek1,95%
Auto Świat Poradnik1,92%
Top Gear1,83%
Chip1,81%
Świat Motocykli1,80%
Wróżka1,69%
Focus Historia1,67%
Charaktery1,65%
Majster1,63%
Men's Health1,62%
Vita1,58%
Burda1,55%
Reader's Digest1,53%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,49%
Forbes1,45%
M jak Mama1,43%
Zbuduj Dom1,41%
National. Geographic. Traveler *1,40%
Twist1,36%
Tak Mieszkam1,34%
Na ścieżkach życia1,22%
Sól i Pieprz1,05%
InStyle0,97%
Voyage0,86%
Play0,84%
Shape0,83%
Sukces0,78%
Weranda0,78%
21. wiek0,70%
Podróże0,69%
Architektura-Murator0,60%
Fun Club0,58%
Żagle0,56%
Hot Moda & Shopping0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny *0,36%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,92%
Auto Świat 4x42,35%
Rodzice *2,06%
Komputer Świat Gry2,03%
Komputer Świat Ekspert1,81%
Elle Decoration0,72%
Style i Charaktery *0,62%
Weranda Country0,32%
Polska Wita0,16%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej  przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od stycznia do lutego 2010, próba 16 059), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (w styczniu 2010, próba 20 147), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od stycznia do marca 2010, próba 12 034), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (styczeń : marzec 2010, próba 12 034), “Rodzice” (styczeń : kwiecień 2010, próba 8016), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w I półroczu br.

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
andrzejg55@tlen.pl
,,a czy tygodnik NIE - czy FAKTY I MITY - nie istnieja....maja zerowy naklad? pozdrawiam .....andrzej grzebielucha
odpowiedź
User
~dru~
cały nakład tych publikacji prenumeruje piekło ....
odpowiedź
User
estymator
Od lat te same, błędne wyniki. Widocznie nikomu nie zależy, aby były prawdziwe. Jedne tytuły mają absurdalnie wysokie czytelnictwo (np. "Cztery Kąty") a inne w oczywisty sposób zaniżone (np. "Polityka").
odpowiedź