Najchętniej czytane tytuły prasowe w I półroczu br.
“Fakt” i “Gazeta Wyborcza” to najchętniej czytane dzienniki w I półroczu br. – wynika z danych z badania PBC. Kto lideruje wśród tygodników, dwutygodników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,52 proc. i tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,49 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,67 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,36 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 14,52% |
Fakt | 14,49% |
Super Express | 6,67% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,36% |
Rzeczpospolita | 4,33% |
Przegląd Sportowy | 3,77% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,15% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,39% |
Gazeta Podatkowa | 0,78% |
Futbol News | 0,51% |
Puls Biznesu | 0,39% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,23% |
Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,83 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują “Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,44 proc. wyprzedza „Politykę” (7,33 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,83% |
Życie na Gorąco | 18,47% |
Pani Domu | 14,96% |
Chwila dla Ciebie | 14,82% |
NAJ | 13,13% |
Angora | 11,01% |
Newsweek | 9,44% |
Gala | 8,36% |
Auto Świat | 7,77% |
To i Owo | 7,57% |
Polityka | 7,33% |
Twoje Imperium | 6,04% |
Wprost | 5,62% |
Na Żywo | 5,25% |
Teleprogramy | 4,26% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,25% |
Gość Niedzielny | 4,13% |
Takie jest Życie | 3,90% |
Super TV | 3,82% |
Przekrój | 3,48% |
Rewia | 3,42% |
Motor | 3,32% |
Świat i Ludzie | 2,25% |
Imperium TV | 2,08% |
Tele Max | 1,64% |
Forum | 1,56% |
Bella Relaks | 1,52% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) * | 1,23% |
Tygodnik Siedlecki | 0,85% |
Przewodnik Katolicki | 0,79% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,76% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,66% |
Jarmark | 0,60% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,59% |
Panorama Leszczyńska | 0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,27% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,17% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,95 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,33 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,95% |
Tina | 16,33% |
Viva | 10,83% |
Z Życia Wzięte | 9,44% |
Komputer Świat | 7,06% |
Party Życie Gwiazd | 5,98% |
Tele Świat | 5,97% |
Bravo | 4,12% |
Świat Seriali | 3,76% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,45% |
Sukcesy i Porażki | 3,26% |
Bravo Sport | 2,83% |
Bravo Girl | 2,07% |
TV 14 | 1,48% |
Monitor Księgowego | 0,47% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,16 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6,01 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,16% |
Claudia | 10,68% |
Cztery Kąty | 10,28% |
Poradnik Domowy | 9,46% |
Focus | 9,33% |
Murator | 8,72% |
Kobieta i Życie | 7,72% |
Olivia | 7,62% |
Świat Kobiety | 7,40% |
Mój Piękny Ogród | 7,05% |
National Geographic | 6,83% |
Dobre Rady | 6,78% |
Avanti | 6,01% |
Auto Moto | 5,54% |
Działkowiec | 5,16% |
Mamo To Ja | 5,15% |
Glamour | 4,43% |
CKM | 4,23% |
Pani | 4,18% |
Moje Mieszkanie | 3,86% |
Przyślij Przepis! | 3,82% |
CD Action | 3,81% |
Cosmopolitan | 3,65% |
Joy | 3,62% |
Ładny Dom | 3,49% |
Dom & Wnętrze | 3,48% |
PC Format | 3,41% |
M jak mieszkanie | 3,35% |
Samo Zdrowie | 3,32% |
Moje Gotowanie | 3,18% |
Playboy | 3,14% |
Zdrowie | 2,95% |
Auto Motor i Sport | 2,91% |
Uroda | 2,84% |
Twoje Dziecko | 2,58% |
Elle | 2,54% |
Zwierciadło | 2,52% |
Dziecko | 2,50% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,41% |
Dziewczyna | 2,33% |
Logo | 2,32% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,30% |
Dobre Wnętrze | 2,25% |
Popcorn | 2,20% |
Kwietnik | 2,15% |
Magazyn Futbol | 2,12% |
Kuchnia | 2,05% |
Mój Piękny Dom | 1,97% |
Twój Maluszek | 1,95% |
Auto Świat Poradnik | 1,92% |
Top Gear | 1,83% |
Chip | 1,81% |
Świat Motocykli | 1,80% |
Wróżka | 1,69% |
Focus Historia | 1,67% |
Charaktery | 1,65% |
Majster | 1,63% |
Men's Health | 1,62% |
Vita | 1,58% |
Burda | 1,55% |
Reader's Digest | 1,53% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,49% |
Forbes | 1,45% |
M jak Mama | 1,43% |
Zbuduj Dom | 1,41% |
National. Geographic. Traveler * | 1,40% |
Twist | 1,36% |
Tak Mieszkam | 1,34% |
Na ścieżkach życia | 1,22% |
Sól i Pieprz | 1,05% |
InStyle | 0,97% |
Voyage | 0,86% |
Play | 0,84% |
Shape | 0,83% |
Sukces | 0,78% |
Weranda | 0,78% |
21. wiek | 0,70% |
Podróże | 0,69% |
Architektura-Murator | 0,60% |
Fun Club | 0,58% |
Żagle | 0,56% |
Hot Moda & Shopping | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny * | 0,36% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,92% |
Auto Świat 4x4 | 2,35% |
Rodzice * | 2,06% |
Komputer Świat Gry | 2,03% |
Komputer Świat Ekspert | 1,81% |
Elle Decoration | 0,72% |
Style i Charaktery * | 0,62% |
Weranda Country | 0,32% |
Polska Wita | 0,16% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od stycznia do lutego 2010, próba 16 059), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (w styczniu 2010, próba 20 147), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od stycznia do marca 2010, próba 12 034), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (styczeń : marzec 2010, próba 12 034), “Rodzice” (styczeń : kwiecień 2010, próba 8016), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.
Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w I półroczu br.