Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)
“Tele Tydzień “ pozostaje najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce - wynika z najnowszej fali badania PBC. Kto lideruje wśród dzienników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do sierpnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - pokazuje badanie PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,37 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,74 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (5,91 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,71 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,37% |
Fakt | 12,74% |
Super Express | 5,91% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,71% |
Rzeczpospolita | 4,03% |
Przegląd Sportowy | 3,50% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,34% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,19% |
Gazeta Podatkowa | 0,71% |
Sport | 0,54% |
Puls Biznesu | 0,35% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,18% |
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 31,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,16 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,04 proc.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 31,73% |
Życie na Gorąco | 18,16% |
Chwila dla Ciebie | 14,04% |
Angora | 11,62% |
Newsweek | 8,89% |
Gala | 8,05% |
Auto Świat | 7,21% |
Wprost | 7,19% |
Polityka | 7,02% |
To i Owo | 6,62% |
Twoje Imperium | 5,41% |
Na Żywo | 4,83% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,20% |
Gość Niedzielny | 4,09% |
Teleprogramy | 3,75% |
Takie jest Życie | 3,47% |
Super TV | 3,27% |
Motor | 3,22% |
Przekrój | 3,16% |
Rewia | 3,14% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,68% |
Świat i Ludzie | 2,32% |
Imperium TV | 1,72% |
Tele Max | 1,64% |
Forum | 1,56% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,37% |
Bella Relaks | 1,22% |
Tygodnik Siedlecki | 0,84% |
Przewodnik Katolicki | 0,63% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,62% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,61% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,60% |
Jarmark | 0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% |
Gazeta Regionalna | 0,38% |
Panorama Leszczyńska | 0,33% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,22% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,19% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,03% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,58 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,63 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,60 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,10 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,58% |
Pani Domu | 15,63% |
Tina | 14,60% |
Viva | 11,10% |
Z Życia Wzięte | 8,81% |
Gala | 8,37% |
Party Życie Gwiazd | 6,85% |
Komputer Świat | 5,72% |
Tele Świat | 5,57% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,16% |
Świat Seriali | 3,80% |
Bravo | 3,27% |
Sukcesy i Porażki | 3,21% |
Bravo Sport | 2,30% |
Bravo Girl | 1,54% |
TV 14 | 1,17% |
Monitor Księgowego | 0,54% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,28 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,92 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,28% |
Claudia | 9,92% |
Focus | 9,16% |
Cztery Kąty | 9,05% |
Murator | 8,25% |
Poradnik Domowy | 8,14% |
Kobieta i Życie | 7,38% |
Olivia | 6,58% |
Mój Piękny Ogród | 6,57% |
Świat Kobiety | 6,39% |
Dobre Rady | 6,15% |
National Geographic | 6,06% |
Avanti | 5,53% |
Działkowiec | 5,11% |
Auto Moto | 4,94% |
Glamour | 4,67% |
Mamo To Ja | 4,42% |
Przepisy Czytelników | 4,42% |
Pani | 3,98% |
Przyślij Przepis! | 3,97% |
CKM | 3,88% |
Cosmopolitan | 3,39% |
Moje Mieszkanie | 3,29% |
CD Action | 3,29% |
Joy | 3,28% |
Dom & Wnętrze | 3,14% |
Moje Gotowanie | 3,03% |
M jak mieszkanie | 2,98% |
PC Format | 2,94% |
Samo Zdrowie | 2,77% |
Elle | 2,66% |
Auto Motor i Sport | 2,64% |
Naj Magazyn | 2,54% |
Playboy | 2,53% |
Zdrowie | 2,53% |
Moda na Zdrowie | 2,50% |
Uroda | 2,50% |
Zwierciadło | 2,48% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,30% |
Twoje Dziecko | 2,27% |
Logo | 2,26% |
Dziecko | 2,21% |
Kuchnia | 2,14% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,05% |
Dobre Wnętrze | 2,05% |
Kwietnik | 2,03% |
Świat Motocykli | 2,02% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,98% |
Magazyn Futbol | 1,95% |
TopGear | 1,90% |
Focus Historia | 1,90% |
Twój Maluszek | 1,86% |
Charaktery | 1,83% |
Auto Świat Poradnik | 1,80% |
Dziewczyna | 1,78% |
Vita | 1,69% |
Film | 1,66% |
National. Geographic. Traveler | 1,66% |
Men's Health | 1,65% |
Chip | 1,60% |
M jak Mama | 1,57% |
Ładny Dom | 1,55% |
Popcorn | 1,54% |
Wróżka | 1,50% |
Forbes | 1,45% |
Bravo Girl | 1,44% |
Burda | 1,38% |
Przepis na Ogród | 1,32% |
Majster | 1,25% |
InStyle | 1,22% |
Reader's Digest | 1,21% |
Zbuduj Dom | 1,13% |
Na ścieżkach życia | 1,12% |
Sól i Pieprz | 1,08% |
Shape | 0,99% |
Twist | 0,96% |
21. wiek | 0,93% |
Voyage | 0,81% |
Hot Moda & Shopping | 0,81% |
Weranda | 0,75% |
Podróże | 0,75% |
Sukces | 0,69% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,52% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,49% |
Żagle | 0,48% |
Architektura-Murator | 0,46% |
Play | 0,44% |
Fun Club | 0,44% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,12% |
Mój Piękny Dom | 2,69% |
Auto Świat 4x4 | 2,12% |
Komputer Świat Gry | 1,73% |
Rodzice | 1,56% |
Komputer Świat Ekspert | 1,49% |
Elle Decoration | 0,69% |
Style i Charaktery | 0,68% |
Play | 0,47% |
Weranda Country | 0,31% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 480 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Uważam Rze” (marzec 2011: czerwiec 2011; próba 8065), “Wasset” (maj 2011: lipiec 2011; próba 8176), “Cars” (marzec 2011; próba 20 419), “Przepisy Czytelników” (marzec 2011: czerwiec 2011, próba 8065). “Bravo Girl” było badane w okresie w marcu 2011 roku jako dwutygodnik (próba 4061), a od kwietnia do sierpnia br. jako miesięcznik (próba 20 419). “Gala” była badana w okresie od marca do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 8176), a od maja do sierpnia br. jako dwutygodnik (próba 16 304). “Play” był badany w okresie od marca do lipca br. jako miesięcznik (próba 20 448), a w sierpniu br. jako dwumiesięcznik (próba 4032).
Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)
cała populacja fanów jednosladów to czyta!