Najgorszy w historii wynik Radia ZET. Rekord VOX FM, słaby start Polskiego Radia 24
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM. Największy wzrost w okresie od sierpnia do października 2016 roku zanotowało VOX FM i TOK FM - na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Trójka, a słaby start zanotowało Polskie Radio 24 - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,0 proc., po spadku o 1,2 pkt. proc. To najniższa słuchalność rozgłośni w historii badań radiowych w Polsce. Analiza obejmuje jeszcze wakacje, ale i wrzesień oraz październik, gdy Radio ZET wprowadziło jesienną ramówkę. Poranną rozmowę Moniki Olejnik zastąpiły wywiady Konrada Piaseckiego, a z anteny zniknął też m.in. niedzielny „7 dzień tygodnia” Olejnik.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,8 proc., po spadku o 0,6 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,1 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,5 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Na ostatnim miejscu w rankingu zadebiutowało Polskie Radio 24 (0,3 proc.). PR 24 jest nadawane analogowo od początku września br., gdy przejęło częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania Program IV Polskiego Radia w fali sierpień-październik 2015 miał 0,5 proc. udziału.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2011 : październik 2011 | sierpień 2012 : październik 2012 | sierpień 2013 : październik 2013 | sierpień 2014 : październik 2014 | sierpień 2015 : październik 2015 | sierpień 2016 : październik 2016 |
Radio RMF FM | 27,2% | 25,6% | 23,7% | 23,4% | 24,8% | 24,2% |
Radio ZET | 16,1% | 15,2% | 14,5% | 14,6% | 14,2% | 13,0% |
Jedynka | 11,1% | 12,0% | 11,1% | 11,0% | 9,4% | 8,8% |
Trójka | 8,2% | 7,9% | 7,2% | 7,2% | 8,0% | 7,1% |
Radio VOX FM | 1,4% | 1,7% | 1,5% | 3,4% | 3,5% | 4,5% |
Radio TOK FM | 1,2% | 1,1% | 1,0% | 1,2% | 1,4% | 2,1% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,7% | 2,2% | 1,9% | 1,9% | 2,0% |
Antyradio | - | - | - | 0,6% | 1,1% | 1,5% |
Radio RMF Classic | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 1,0% | 1,1% | 1,0% |
Dwójka | 0,7% | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,7% | 0,5% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,3% |
Polskie Radio 24 | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2015 : październik 2015 | listopad 2015 : styczeń 2016 | luty 2016 : kwiecień 2016 | maj 2016 : lipiec 2016 | sierpień 2016 : październik 2016 |
Radio RMF FM | 24,8% | 24,1% | 24,9% | 25,1% | 24,2% |
Radio ZET | 14,2% | 13,6% | 13,6% | 14,1% | 13,0% |
Jedynka | 9,4% | 9,5% | 8,8% | 8,5% | 8,8% |
Trójka | 8,0% | 8,6% | 8,0% | 7,8% | 7,1% |
Radio VOX FM | 3,5% | 4,2% | 4,2% | 4,2% | 4,5% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,8% | 1,8% | 1,8% | 2,1% |
Radio Maryja | 1,9% | 2,0% | 1,7% | 1,8% | 2,0% |
Antyradio | 1,1% | 1,3% | 1,4% | 1,2% | 1,5% |
Radio RMF Classic | 1,1% | 1,4% | 1,3% | 1,1% | 1,0% |
Dwójka | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,5% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,3% |
Polskie Radio 24 | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,4% | 0,3% |
N= | 21 017 | 21 045 | 20 940 | 20 898 | 20 883 |
Dołącz do dyskusji: Najgorszy w historii wynik Radia ZET. Rekord VOX FM, słaby start Polskiego Radia 24