WP.pl, Gazeta.pl i OLX ze wzrostami - tracą Facebook i YouTube (Gemius/PBI z marca)
Liderem odwiedzalności w polskim internecie pozostają Grupa Google, natomiast Grupa Wirtualna Polska po wyprzedzeniu Facebooka awansowała na drugie miejsce. Ten ostatni portal, podobnie jak YouTube, zanotował spadek zasięgu, natomiast dużo zyskały WP.pl, Gazeta.pl i OLX.pl.
W marcu br. strony i aplikacje Google’a odwiedziło 26,71 mln realnych użytkowników, czyli 93,51 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 7,21 mld odsłon, a każdy przez dzień spędził przeciętnie 28 minut i 36 sekund. W skali roku zasięg tego wydawcy zmalał o 2,55 pkt proc., a liczba odsłon wzrosła o 390,3 mln.
Facebook zanotował natomiast spadki we wszystkim statystykach - w zeszłym miesiącu zanotował 22,16 mln użytkowników (77,6 proc. zasięgu), 3,39 mld odsłon oraz 25 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, a rok wcześniej - 22,56 mln użytkowników (80,01 proc. zasięgu), 4,71 mld odsłon oraz 32 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania.
Zasięgowo sporo zyskała Grupa Wirtualna Polska - z 74,33 do 78,74 proc., dzięki czemu wyprzedziła Facebooka. Przy czym liczba odsłon Grupy WP zmalała z 4,13 do 3,06 mln, a przeciętny czas korzystania przez dzień - z 40 minut i 4 sekund do 36 minut i 54 sekund.
Grupa Ringier Axel Springer Polska przy minimalnym spadku zasięgu (z 75,19 do 75,08 proc.) straciła znaczną część odsłon (z 3,1 do 2,3 mld zł) i średniego czasu korzystania (z 28 minut i 48 sekund do 24 minut i 38 sekund). Natomiast YouTube dużo stracił i zasięgowo (z 74,03 do 69,72 proc.), i pod względem liczby odsłon (z 1,35 mld do 912,6 mln), a zasięg Grupy Interia.pl zmalał z 72,2 do 67,35 proc.
W przypadku Grupy Allegro zasięg wzrósł z 62,19 do 64,22 proc., a liczba odsłon zmalała z 2,07 do 2,31 mld, a w przypadku Grupy OLX zasięg zwiększył się z 58,13 do 61,25 proc., liczba odsłon - z 1,59 do 4,84 mld.
Grupa Polska Press osiągnęła wzrost zasięgu z 56,64 do 61,96 proc. i liczby odsłon z 469,2 do 656,2 mln, a Grupa Gazeta.pl - wzrost zasięgu z 57,73 do 61,45 proc. przy spadku liczby odsłon z 694,8 do 614,4 mln.
Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28,5 mln, z czego 23,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,4 mln na urządzeniach mobilnych. Rok wcześniej było to 28,2 mln ogółem, 24,5 mln na komputerach i 22,2 mln na urządzeniach mobilnych.
Na Google.com w zeszłym miesiącu 25,83 mln internautów wykonało 5,71 mld odsłon oraz spędziło w ciągu dnia średnio po 26 minut i 19 sekund (wobec 20,67 mln użytkowników, 857,4 mln odsłon oraz 9 minut i sekundę przeciętnego czasu rok wcześniej, a na Google.pl 16,19 mln internautów wykonało 1,39 mld odsłon oraz korzystało średnio przez 15 minut i 45 sekund (przed rokiem było to 26,27 mln użytkowników, 5,87 mld odsłon oraz 29 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania).
Allegro.pl wyprzedziło Onet - zanotowało wzrost zasięgu z 59,96 do 61,82 proc. (przy spadku liczby odsłon z 1,45 do 1,43 mld), podczas gdy Onet.pl stracił na zasięgu (z 62,52 do 60,63 proc.) i pod względem liczby odsłon (z 1,78 do 1,64 mld). Natomiast WP.pl przy wzroście zasięgu (z 53,4 do 58,48 proc.) straciła znaczną część odsłon (spadek z 3,04 do 1,97 mld), podobnie jak Gazeta.pl: zasięg w górę z 36 do 41,25 proc., liczba odsłon w dół z 273,3 do 216,4 mln.
Interia.pl zanotowała spadek zasięgu z 52,37 do 49,28 proc. i liczby odsłon z 828,1 do 790,1 mln zł, a OLX.pl - wzrost zasięgu z 45,47 do 50,12 proc. i liczby odsłon z 1,15 do 1,82 mld.
Na komputerach Grupa Google miała 21,8 mln realnych użytkowników, 3,46 mld odsłon oraz 29 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia.
YouTube przy 17,51 mln użytkowników miał 626,7 mln odsłon oraz 13 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania przez dzień, a Facebook przy 17,1 mln użytkowników zanotował 1,26 mld odsłon oraz 24 minuty i 20 sekund średniego czasu.
Grupa Wirtualna Polska miała 15,63 mln użytkowników, 1,54 mld odsłon oraz 42 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu dnia, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 14,1 mln użytkowników, 1,08 mld odsłon oraz 28 minut i 40 sekund przeciętnego czasu.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN internauta spędził przez dzień średnio 44 minuty i 39 sekund, a na stronach i w aplikacjach Grupy Interia.pl - 40 minut i 18 sekund.
Na Google.com 20,65 mln internautów wykonało 2,61 mld odsłon oraz korzystało przez dzień średnio po 27 minut i 35 sekund, a na Google.pl - 13,22 mln użytkowników wykonało 793,2 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 15 minut i 42 sekundy.
Allegro.pl przy 12,27 mln użytkowników miało 851,5 mln odsłon, Onet - 11,09 mln użytkowników i 918 mln odsłon, a WP.pl - 10,94 mln użytkowników i 1,07 mld odsłon.
Na tym ostatnim portalu odwiedzający w ciągu dnia spędził przeciętnie 39 minut i 50 sekund, a na o2.pl - 41 minut i 20 sekund.
1 2
Dołącz do dyskusji: WP.pl, Gazeta.pl i OLX ze wzrostami - tracą Facebook i YouTube (Gemius/PBI z marca)