Najpopularniejsze witryny tematyczne we wrześniu 2009 r.
Prezentujemy opublikowane przez Megapanel PBI/Gemius zestawienienajpopularniejszych we wrześniu witryn tematycznych w Polsce. Ktojest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka,turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, pracaczy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Liderujące w tej kategorii serwisy Onetu odwiedziło o ponad 400tys. użytkowników więcej niż w sierpniu. Z kolei witryny Gazeta.plstraciły prawie 400 tys. real users. Dzięki przejęciu serwisudziennik.pl na ósmym miejscu zestawienia pojawiła się grupa Infor.Natomiast Axel Springer stracił z tego powodu prawie 800 tys. realusers. Strony TVP i Presspubliki przekroczyły poziom 1 mlnużytkowników.
Kultura, rozrywka
Niezagrożonym liderem pozostaje YouTube.com, który w porównaniuz sierpniem wyprzedził też serwisy rozrywkowe Onet.pl pod względemliczby odsłon. Popularność stron rozrywkowych o2.pl przekroczyłapoziom 6 mln użytkowników. Natomiast serwisy rozrywkowe Interiistraciły w porównaniu z sierpniem ponad 100 tys. real users, awzrost na podobnym poziomie zanotowały strony imageshack.us itravian.pl. W zestawieniu pojawiły się demotywatory.pl.
Biznes, finanse, prawo
Trzy najpopularniejsze grupy serwisów w tej kategorii zanotowaływzrosty liczby użytkowników: Onet.pl i WP o ok. 100 tys., aMoney.pl o ponad 200 tys. Dzięki przejęciu witryny dziennik.plInfor.pl zyskał ok. 550 tys. real users i wyprzedził stronęBankier.pl. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło wewrześniu ponad 525 tys. użytkowników.
Motoryzacja
W czołówce tej kategorii dominują spadki popularności.Liderujące otomoto.pl straciło w porównaniu z sierpniem prawie 100tys. real users, ale zanotowało nieznacznie większą liczbę odsłon.Strony motoryzacyjne Onetu i Interii odwiedziło po ok. 150 tys.internautów mniej niż w sierpniu, za to witryny WP przyciągnęły oponad 150 tys. użytkowników więcej. Natomiast serwisy Grupy Mobilestraciły prawie 200 tys. użytkowników i spadły z siódmego nadziesiąte miejsce.
Budownictwo i nieruchomości
Serwisy budowlano-nieruchomościowe Gazeta.pl zyskały wporównaniu z sierpniem ok. 200 tys. real users, dzięki czemuwyprzedziły na pozycji lidera witryny Grupy Murator. Otodom.plstracił natomiast ponad 100 tys. użytkowników. Zdecydowanienajwięcej odsłon - tak jak w sierpniu - zanotował dział 'dom'serwisu gratka.pl
Edukacja
W związku z rozpoczęciem roku szkolnego, serwisy Wikipediiodwiedziło o 1,3 mln internautów więcej niż w sierpniu. Dużewzrosty zanotowały też inne strony z tej kategorii - sciaga.plprawie potroiła w porównaniu z sierpniem liczbę swoich realusers.
Erotyka
Liderem pozostaje redtube.com, natomiast livejasmin.com zyskał wporównaniu z sierpniem prawie 300 tys. użytkowników i awansował nadrugie miejsce. Natomiast adulfriendfinder.com stracił prawie 300tys. real users i spadł z drugiej na piątą pozycję.
Serwisy sportowe
Cztery najpopularniejsze serwisy odwiedziło więcej użytkownikówniż w sierpniu. Wzrosty były jednak różne, dlatego strony sportoweGazeta.pl wyprzedziły na drugim miejscu witryny sportowe WP - alenie pod względem liczby odsłon. W zestawieniu pojawiła się stronakoniecpzpn.pl, która zanotowała prawie 137 tys. real users.
E-commerce
Allegro dzięki wzrostowi liczby real users o ponad 350 tys.przekroczyło poziom 10 mln użytkowników. Merlin.pl zyskał ponad 300tys. real users i wskoczył na szóste miejsce, zastępując na nimEbay
Styl życia
Liderujące w tej kategorii serwisu Onetu zyskały w porównaniu zsierpniem 650 tys. real users, ale nie wyprzedziły witryn WP podwzględem liczby odsłon. Strony lifestylowe Gazeta.pl odwiedziło o400 tys. więcej internautów niż w sierpniu.
Turystyka
Z powodu końca wakacji nastąpiły duże spadki popularności witrynz tej kategorii. Strony turystyczne Onetu (spadek liczby real userso ponad 550 tys.) i witryna rozklad-pkp.pl (spadek o ponad 250tys.) przyciągnęły po mniej niż 2 mln internautów, a w zestawieniuzamieniły się miejscami.
Firmowe
Serwis Microsoftu odwiedziło o prawie 350 tys. internautówwięcej niż w sierpniu, dzięki czemu powrócił on na pierwszemiejsce, wyprzedzając stronę Mozilli. W porównaniu z sierpniemwitryny Orange i PKO BP zamieniły się miejscami.
Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interii zyskały w porównaniu z sierpniemponad 150 tys. real users i pozostają zdecydowanym liderem tejkategorii. Strony technologiczne Onet.pl odwiedziło o ponad 300tys. internautów więcej niż w sierpniu, dzięki czemu awansowały onena drugie miejsce, wyprzedzając dobreprogramy.pl.
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Pracuj.pl zanotowały podobnąliczbę użytkowników jak w sierpniu, za to wzrosła liczba odsłontych witryn. Natomiast strony o pracy WP i infopraca.pl odwiedziłopo ok. 200 tys. internautów więcej niż w sierpniu.
Społeczności
Serwis Nasza-klasa.pl odwiedziło minimalnie mniej internautówniż w sierpniu, przy czym byli oni znacznie mniej aktywniejsi,wykonując o 1,38 mld odsłon mniej. Witryny społecznościowe GGNetwork straciły w porównaniu z sierpniem ponad 100 tys. real usersi zostały wyprzedzone przez strony społecznościowe Google iInterii. Facebook nadal dynamicznie zyskuje popularność - wewrześniu przekroczył poziom 2 mln użytkowników i awansował nadwunaste miejsce zestawienia.
Mapy i lokalizatory
Koniec okresu wakacyjnego spowodował również spadek popularnościserwisów z tej kategorii. Liderujące tu mapy i lokalizatory Googleodwiedziło o 500 tys. mniej internautów niż w sierpniu, aszukacz.pl - o prawie 200 tys. Jedyne Zumi nie odczuło tejtendencji, notując o 150 tys. użytkowników więcej niż wsierpniu.
Hosting
Serwisy hostingowe były we wrześniu popularniejsze niż wsierpniu - witryny Interii z tej kategorii odwiedziło o ponad 400tys. więcej internautów, a strony Onetu - o 300 tys. Prv.pl nieodnotowało wyraźnego wzrostu, dlatego zostało wyprzedzone wzestawieniu przez serwisy hostingowe Wirtualnej Polski iYoyo.pl.
Publiczne
Bez zmian na dwóch pierwszych miejscach. W związku ze zbliżaniemsię początku roku akademickiego zdecydowanie popularniejsze niż wsierpniu były serwisy uczelni wyższych.
Wyszukiwarki i katalogi
W czołówce bez zmian: bezapelacyjnie lideruje Google z 15,3 mlnużytkowników i 3,52 mld odsłon. Dzięki wzrostowi liczby real userso prawie 300 tys. w porównaniu z sierpniem na siódme miejsceawansował serwis ask.com.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2009 agregat autoryzowanyprzez Gemius SA
Liczebność próby: N= 16 939. Grupa objęta badaniem 7+. Do badaniawykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badaniaNetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej iważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przezRadę Badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne we wrześniu 2009 r.