SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najsłabsza od lat sprzedaż "Gazety Wyborczej"

W marcu 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Super Express” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w marcu 2010 r. wyniosła 443 391 egz., czyli o 9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 308 028 egz. - to najsłabszy wynik od lat (ponad 17 proc. słabszy niż w marcu 2009 roku).

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 13 proc. do 172 164 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w marcu wynik na poziomie 111 559 egz., co oznacza spadek o 7 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 91 011 egz., czyli 21 tys. więcej niż w marcu 2009. r  wynosiła sprzedaż  “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 83 459 egz.). 

Tytuł marzec
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 606 564 443 391 669 993 491 754
Gazeta Wyborcza 448 015 308 028 514 361 370 591
Super Express 302 094 172 164 322 115 198 399
Rzeczpospolita 190 523 111 559 194 733 120 172
Dziennik Gazeta Prawna 146 562 91 011 105 241 70 323
Przegląd Sportowy 95 921 51 097 114 220 58 521
Futbol News 70 960 20 248 - -
Puls Biznesu 21 994 14 033 22 565 15 852
Parkiet 16 016 6 215 19 596 8 998


W marcu 2010 r. w porównaniu z lutym 2010 wzrost sprzedaży odnotowały “Fakt”, “DGP”, “Przegląd Sportowy”, “Futbol News”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.

Tytuł 2010
Wirtualnemedia.pl marzec luty
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 606 564 443 391 596 726 442 357
Gazeta Wyborcza 448 015 308 028 437 013 309 362
Super Express 302 094 172 164 312 656 183 999
Rzeczpospolita 190 523 111 559 194 123 118 775
Dziennik Gazeta Prawna 146 562 91 011 148 867 90 275
Przegląd Sportowy 95 921 51 097 92 771 49 529
Futbol News 70 960 20 248 75 115 16 687
Puls Biznesu 21 994 14 033 21 776 13 901
Parkiet 16 016 6 215 15 176 6 147


 



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: Najsłabsza od lat sprzedaż "Gazety Wyborczej"

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gatsby
a podobno w tym roku miało już nie spadać tak szybko, jak w zeszłym...
0 0
odpowiedź
User
D
Bojkot Poznaniaków chyba przynosi skutek :)
0 0
odpowiedź
User
lol
Najbardziej boli, że najlepiej schodzi fukt... gazeta która z dziennikarstwem ma nie wiele wspólnego (podobnie zresztą jak se).
0 0
odpowiedź