SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net

Najwyższą wśród dzienników dynamikę cennikowych przychodów z reklam w pierwszej połowie br. wobec ub.r. miały „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Z kolei największe spadki zanotowały „Metro” i „Polska”. Liderem wydatków w gazetach jest Euro-Net Warszawa, który inwestuje w nie coraz więcej.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydawcy gazet w pierwszej połowie br. zmniejszyli wpływy z reklam - w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku - o 1,5 proc., zarabiając 765,6 mln zł.

Liderem przychodów reklamowych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zwiększyła cennikowo wpływy z reklam o 2,6 proc., do 207,8 mln zł.

Więcej na reklamach niż rok wcześniej zarobiły tabloidowe dzienniki „Fakt” i „Super Express”. Pierwszy – o 2,9 proc. (do 84,4 mln zł), a drugi – o 0,4 proc. (do 59,4 mln zł). Wzrosły też wydatki na reklamę w „Rzeczpospolitej” - o 0,9 proc., do 48,2 mln zł, dzięki czemu w zestawieniu tytuł ten wyprzedził „Metro”.

W największym stopniu, w omawianym okresie, wzrosły przychody z reklam gazet „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Pierwsza zwiększyła je o 28,8 proc., do 17,1 mln zł, a druga – o 17,9 proc., do 15,7 mln  zł.

Reklamodawcy mniej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamy w dziennikach: „Polska”, „Metro” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. „Polska” zarobiła 9,1 proc. mniej (106,2 mln zł), „Metro” - 17,3 proc. mniej (43,3 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - 4,1 proc. mniej (29,9 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

202 626 590 zł

207 836 380 zł

2,6

POLSKA

116 874 871 zł

106 222 696 zł

-9,1

FAKT

82 056 039 zł

84 444 633 zł

2,9

SUPER EXPRESS

59 103 888 zł

59 356 212 zł

0,4

RZECZPOSPOLITA

47 738 992 zł

48 155 146 zł

0,9

METRO

52 388 068 zł

43 348 803 zł

-17,3

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

31 240 587 zł

29 948 502 zł

-4,1

NASZE MIASTO

13 293 818 zł

17 127 093 zł

28,8

PULS BIZNESU

13 293 818 zł

15 679 846 zł

17,9

GAZETA POMORSKA

B.D.

13 170 249 zł

B.D.

razem

777 665 394 zł

765 619 350 zł

-1,5


Zdecydowanie najwięcej w dzienniki inwestuje sieć Euro-Net Warszawa. W pierwszej połowie br. wydała w nich 21,9 mln zł – 32 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców gazet codziennych znajduje się na pozycji wicelidera Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło z kolei Orange Polska - operator w tym roku wydał 6,5 mln zł (w ub.r. poza czołówką).

Totalizator Sportowy zredukował swoją obecność na łamach dzienników o blisko 38 proc., wydając w tym roku 6,4 mln zł. Mniej wydała też firma Metro Group - 5,8 mln zł (spadek o 31,1 proc.).

Poza tegoroczną czołówką największych reklamodawców gazet w tym roku znalazły się TV Spektrum (nadawca Fokus TV) i Lidl Polska.

Najwięksi reklamodawcy w dziennikach

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

EURO-NET WARSZAWA

16 557 366 zł

21 859 364 zł

32

MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU

B.D.

7 353 213 zł

B.D.

ORANGE POLSKA

B.D.

6 479 982 zł

B.D.

TOTALIZATOR SPORTOWY

10 385 217 zł

6 444 352 zł

-37,9

METRO GROUP

8 387 440 zł

5 778 116 zł

-31,1

TV SPEKTRUM

5 406 505 zł

B.D.

B.D.

LIDL POLSKA

5 196 506 zł

B.D.

B.D.

razem

777 665 394 zł

765 619 350 zł

-1,5

Dołącz do dyskusji: „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl