„National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)
W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I kwartale 2015 roku wyniosła 34 218 egz. Była ona o 17,76 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,90 proc. i uplasował się na poziomie 21 981 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W I kwartale br. sprzedawał się on w liczbie 9 091 egz., po spadku w skali roku o 2,85 proc.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 40,58 proc. i wyniosła 5 647 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 54 633 | 34 346 | 34 218 | 65 507 | 42 026 | 41 608 |
NG Traveler | 35 065 | 22 031 | 21 981 | 44 057 | 25 350 | 24 950 |
Podróże | 22 892 | 10 400 | 9 091 | 22 403 | 10 677 | 9 358 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 23 000 | 8 485 | 5 647 | 30 000 | 13 369 | 9 503 |
W marcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszył się o 28 proc. do 32 049 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (20 710 egz., w dół o 14,43 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 905 egz.; wzrost o 11,90 proc. - jedyny w rankingu).
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 48 000 | 32 396 | 32 049 | 70 000 | 44 529 | 44 511 |
NG Traveler | 34 495 | 20 860 | 20 710 | 42 720 | 24 203 | 24 203 |
Podróże | 23 000 | 11 330 | 9 905 | 22 200 | 10 222 | 8 852 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 6 729 | 5 729 | 30 000 | 11 658 | 7 688 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)