Natur-Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, Aflofarm i Polkomtel w dół (Top10)
Największą dynamikę wzrostu wydatków reklamowych w okresie od stycznia do listopada 2018 roku miały Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa. Mniej w tradycyjnych mediach wydały w tym czasie Aflofarm Farmacja Polska i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do listopada 2018 roku wzrosły w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku o 7,1 proc., z 27,65 mld zł do 29,61 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej w tym okresie wydała farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska, która mimo dalszego cięcia wydatków (spadek rok do roku o 8 proc.) pozostaje liderem wydatków i utrzymuje pozycję największego reklamodawcy. Jej wydatki wyniosły 1,72 mld zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymał Lidl Polska, z wydatkami w kwocie 695,2 mln zł, o 17,6 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecią lokatę zajmuje Natur Produkt Zdrovit, który zwiększył nakłady reklamowe w skali roku o 53,6 proc., do 577,1 mln zł.
Spośród pozostałych marketerów największy wzrost wydatków miała firma Euro-Net Warszawa. Zwiększyła je rok do roku o 45,3 proc. - z 285,5 mln zł do 414,7 mln zł.
Ferrero Polska przeznaczyło na reklamy 488,4 mln zł (wzrost o 16,7 proc.), Terg – 431,6 mln zł (wzrost o 14,7 proc.), USP Zdrowie - 428,4 mln zł (wzrost o 12,9 proc.), Procter&Gamble Polska – 389,7 mln zł (wzrost o 21,5 proc.), Volkswagen Group Polska - 368,1 mln zł (wzrost o 0,6 proc.).
Polkomtel zredukował budżet o 2,8 proc. - obniżył wydatki z 390,9 mln zł do 380 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Natur-Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, Aflofarm i Polkomtel w dół (Top10)