SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska

W pierwszych czterech miesiącach br. największy polski reklamodawca Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy prawie tyle samo, co przed rokiem. Największy procentowy wzrost wydatków w tym okresie odnotowały firmy Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa, zaś Volkswagen Group Polska jako jedyny reklamodawca z czołówki zmniejszył budżet na media.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w okresie od stycznia do kwietnia br. na reklamach 9,96 mld zł. To 7,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 716,9 mln zł. Analiza wydatków tego marketera od początku br. wskazuje, że zamroził on nieco budżet na tradycyjne media - dynamika wydatków w omawianym okresie w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wynosi zaledwie 0,1 proc. To z kolei powoduje, że dystans kolejnych w zestawieniu reklamodawców do lidera zmniejsza się.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 10,8 proc. - z 208,9 do 231,5 mln zł.

Trzecia lokata należy do Natur Produkt Zdrovit. Ta firma wydała w mediach na wsparcie swoich marek 210,1 mln zł i miała najwyższą w skali roku dynamikę wydatków – zwiększyła je o 58,5 proc.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2017

I-IV 2018

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

716 219 546 zł

716 889 322 zł

0,1

LIDL

208 859 822 zł

231 484 329 zł

10,8

NATUR PRODUKT ZDROVIT

132 543 778 zł

210 054 133 zł

58,5

USP ZDROWIE

160 146 025 zł

174 080 022 zł

8,7

TERG

132 585 576 zł

165 362 253 zł

24,7

FERRERO POLSKA

130 222 744 zł

146 126 685 zł

12,2

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

157 426 924 zł

135 266 173 zł

-14,1

METRO GROUP

104 115 494 zł

132 051 338 zł

26,8

EURO-NET WARSZAWA

89 637 971 zł

130 304 577 zł

45,4

ORANGE POLSKA

119 037 166 zł

125 000 531 zł

5

Razem

9 299 148 508 zł

9 957 410 447 zł

7,1

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 największych, znaczący wzrost wydatków na reklamę odnotowała też firma Euro-Net Warszawa. W porównaniu z rokiem ub. zwiększyła je o 45,4 proc., do 130,3 mln zł.

O 24,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę firmy Terg (do 165,4 mln zł), a wydatki Metro Group były większe o 26,8 proc. (wyniosły 132,1 mln zł).

USP Zdrowie zwiększyło budżet o 8,7 proc (do 174,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,2 proc. (do 146,1 mln zł), a Orange Polska – o 5 proc. (do 125 mln zł).

Jedynym reklamodawcą z rankingu 10 największych, który w skali roku zmniejszył budżet na reklamy w mediach jest Volkswagen Group Polska. Obniżył go o 14,1 proc., z 157,4 do 135,3 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrew Golara
Zastanawiam się, komu potrzebne takie info. Biorąc jeszcze pod uwagę naciąganą metodologię to równie relewantne jak sondaż wyborczy w Rosji ;)
odpowiedź
User
pavv
I znowu rozdupany, sralutany i kutaspirazole w czołówce.
PS. Sondaże w Rosji są akurat adekwatne do nastawienia ludzi tylko w PL się kity wciska jak w Rosji to ciężko i źle.
odpowiedź