SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net z największym wzrostem wydatków na reklamę po I połowie br., w dół Aflofarm, Volkswagen i Unilever (Top10)

Wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w I połowie br. o blisko 8 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Największy ich wzrost notują Natur Produkt Zdrovit i  Euro-Net Warszawa. W tym okresie budżety zredukowali: Aflofarm Farmacja Polska, Volkswagen Group Polska i Unilever.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w tradycyjnych mediach (nie uwzględniając internetu) 15,73 mld zł, czyli 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych Kantar Media, dane cennikowe, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który choć nieznacznie ogranicza wydatki reklamowe, to wciąż mocno dystansuje kolejnych reklamodawców z czołówki tych największych. I tak wydaje bowiem więcej niż łączne wydatki trzech kolejnych marketerów: Lidla, Natur Produkt Zdrovit i Terg.

Ta farmaceutyczna spółka przeznaczyła w omawianym okresie wsparcie swoich marek 959,1 mln zł, czyli 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugi za nim Lidl Polska wydał w mediach tradycyjnych 371,6 mln zł, czyli 19,2 proc. więcej rok do roku, a trzecia na podium firma Natur Produkt Zdrovit o 67 proc., do 317,6 mln zł.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2017

I-VI 2018

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

977 681 515 zł

959 112 938 zł

-1,9

LIDL

311 651 715 zł

371 578 691 zł

19,2

NATUR PRODUKT ZDROVIT

190 147 043 zł

317 551 254 zł

67

TERG

183 100 657 zł

254 191 358 zł

38,8

EURO-NET WARSZAWA

144 110 189 zł

234 476 363 zł

62,7

FERRERO POLSKA

208 918 719 zł

232 157 493 zł

11,1

USP ZDROWIE

201 892 294 zł

230 331 855 zł

14,1

METRO GROUP

159 142 638 zł

206 518 744 zł

29,8

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

224 834 658 zł

205 534 034 zł

-8,6

UNILEVER POLSKA

224 169 639 zł

198 008 927 zł

-11,7

Razem

14 577 960 667 zł

15 731 520 711 zł

7,9

Kolejne miejsca w czołówce największych polskich reklamodawców zajmują: Terg – 254,2 mln zł (wzrost o 38,8 proc.), Euro-Net Warszawa – 234,5 mln zł (wzrost o 62,7 proc.), Ferrero Polska – 232,2 mln zł (wzrost o 11,1 proc.), USP Zdrowie – 230,3 mln zł (wzrost o 14,1 proc.), Metro Group – 206,5 mln zł (wzrost o 29,8 proc.), Volkswagen Group Polska – 205,5 mln zł (spadek o 8,6 proc.), Unilever Polska  - 198 mln zł (spadek o 11,7 proc.).

Z danych Kantar Media wynika również, że marketerzy wciąż najwięcej wydają na reklamę w telewizji – w omawianym okresie ulokowali w niej 8,3 mld zł, zwiększając nakłady w skali roku o 4,9 proc.

Wpływy reklamowe mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2017

I-VI 2018

zmiana proc.

Telewizja

7 888 396 483 zł

8 278 523 804 zł

4,9

Radio

3 091 180 831 zł

3 608 605 683 zł

16,7

Gazety

651 219 814 zł

703 054 572 zł

8

Magazyny

2 033 342 666 zł

2 205 828 947 zł

8,5

Outdoor

872 309 523 zł

878 641 065 zł

0,73

Indoor

41 511 350 zł

56 866 640 zł

37

Razem

14 577 960 667 zł

15 731 520 711 zł

7,9

Drugim kanałem komunikacji, w który najchętniej inwestowali jest radio, które w I połowie roku zarobiło 3,6 mld zł, czyli 16,7 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r.

Magazyny na reklamach zarobiły 2,2 mld zł, czyli 8,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Wydatki na reklamy w gazetach wzrosły w skali roku o 8 proc., do 703,1 mln zł, a na nośnikach reklamy zewnętrznej – o 0,73 proc., do 878,6 mln zł.

Najmniej zarobiła reklama indoorowa – zaledwie 56,9 mln zł, czyli 37 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net z największym wzrostem wydatków na reklamę po I połowie br., w dół Aflofarm, Volkswagen i Unilever (Top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Tyle że Aflofarm dostaje rabat w wysokości nawet 90%. Warto by sprawdzić pozostałe firmy. Dopiero wtedy uzyskamy realny obraz wydatków reklamowych wymienionych spółek.
odpowiedź