NBCUniversal chce zmniejszyć liczbę reklam w prime time o kolejnych 10 proc.
NBCUniversal chce zredukować liczbę reklam w prime time do 2020 roku o kolejnych 10 proc. Oznacza to, że ich liczba od ub.r. spadnie łącznie o 20 proc.
Po zmniejszeniu liczby reklam o 10 proc. w ostatnim sezonie w prime time, NBCUniversal podwaja swój plan i ich liczbę chce ograniczyć o dodatkowe 10 proc. w ciągu najbliższego roku.
Oznacza to, że do 2020 roku nadawca zmniejszy liczbę spotów w czasie największej oglądalności o ponad 20 proc. w porównaniu z latami wcześniejszymi. Planuje docelowo wprowadzenie podobnych rozwiązać także w innych pasmach, w tym również o poranku. - Aby zapewnić widzom lepsze wrażenia wizualne a marketerom bardziej angażujące możliwości reklamowe, NBCUniversal angażuje się w ograniczanie czasu reklamowego i tworzenie nowych rozwiązań już od 2017 roku. Do 2020 roku NBCU zmniejszy obciążenie reklamami wideo i liczbę reklam o 20 proc. w prime time - powiedział rzecznik NBCUniversal.
W lutym ub.r. nadawca poinformował, że od jesieni zmniejszy emisję reklam o 10 proc. w całej swojej ofercie. W ramach tych zmian wprowadzono nowy format reklamowy "pod klucz": serię reklam kierowanych do odbiorców w pierwszej lub ostatniej przerwie w prime-time, w której pojawia się maksymalnie dwóch reklamodawców.
Ostatecznie udało się sprzedać ten format z 75-proc. premią powyżej średniego kosztu reklamy emitowanej w tym paśmie w każdym serialu.
Nadawcy udaje się zarabiać więcej, mimo że sprzedaje mniej reklam. Jest to możliwe dzięki nowym formatom i technologiom, które według nadawcy stanowią wartość dodaną do reklam.
Niedawno firma zaprezentowała technologię, która pomoże reklamodawcom dopasować ich przekazy do konkretnych momentów z programów. - Innowacje w reklamach premium - od nowych formatów reklam, zmniejszonych obciążeń reklam, rozwiązań ukierunkowanych na AI, zautomatyzowanych systemów po nowe pomiary - zwiększają wrażenia wizualne i pomagają większym marketerom w opowiadaniu lepszych historii na temat budowania silniejszych marek - powiedziała Linda Yaccarino, prezes odpowiedzialna za reklamy, sprzedaż i obsługę klientów w NBCUniversal.
NBCU to tylko jedna z wielu firm medialnych, które zaczynają się pozycjonować w ten sposób.
Time Warner w 2016 roku opracował plan dla TruTV, w której programy przerywane są mniejszą liczbą reklam.
Dołącz do dyskusji: NBCUniversal chce zmniejszyć liczbę reklam w prime time o kolejnych 10 proc.