Nestlé tworzy Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów
Aby lepiej negocjować z Google, Facebookiem i innymi o Nestlé utworzyło wewnętrzny dział – Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów. Na jego czele stoi Sebastien Szczepaniak.
Szefem Globalnego Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów ( DcoC) jest globalny szef sprzedaży i e-biznesu Nestlé, Sebastien Szczepaniak, który kieruje nim wspólnie z globalnym szefem marketingu i komunikacji konsumenckiej – Tomem Budayem.
Dział ten tworzą specjaliści od technologii cyfrowych, których dostarczyły cztery holdingi reklamowe, z którymi Nestle współpracuje: WPP, Publicis, Dentsu i IPG. Będą oni teraz współpracować z menedżerami Nestlé w centrach w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w późniejszym czasie także w innych krajach.
Szczepaniak powiedział, że grupa ta będzie odpowiedzialna za ustanowienie standardów i procesów, które będą miały na celu „zwiększenie odpowiedzialności i skuteczności” mediów cyfrowych, które stanowią obecnie 40 proc. jej globalnych wydatków na reklamę (z czego 65 proc. to programmatic).
- Wierzymy w ten trzeci sposób, który polega na kontynuowaniu współpracy z agencjami, ale na innym poziomie. Chodzi o to, aby wybrać odpowiednich ekspertów w zależności od kompetencji, które chcemy stworzyć wewnętrznie, sprawić, by pracowali pod tym samym dachem i wyznaczyć kilka bardzo wyraźnych kluczowych wskaźników wydajności - wyjaśnił Szczepaniak.
Grupa będzie pracować nad sześcioma kluczowymi „kompetencjami” na początek, którymi są tzw. operacje publiczne, media detaliczne, dynamiczna optymalizacja kreatywna, reklama, dostawa i obrót oraz transparentność.
Będzie także odpowiadać za pomoc lokalnym rynkom w zawieraniu nowych umów z platformami strony popytu (DSP), platformami strony podaży (SSP) i wydawcami.
Nestlé już ograniczyło liczbę dostawców SSP z ponad 65 do zaledwie 10, ale wciąż szuka nawiązania bardziej bezpośrednich relacji na tak zwanych „wynegocjowanych warunkach Nestlé” - w tym gwarancji jakości zapasów, skali i analiz - w całym ekosystemie .
Proces ten spowoduje, że DCoC weźmie odpowiedzialność za ustalenie warunków tych umów dla rynków lokalnych. - Jeśli będziemy musieli omówić z Verizonem nowy kontrakt na rynku, rynki zwrócą się do DCoC o przedstawienie ram negocjacji, potrzebnej przejrzystości i standardów, o których mówimy - zapewnia Szczepaniak.
Dołącz do dyskusji: Nestlé tworzy Globalne Centrum Kompetencji Cyfrowych Mediów