Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów
Kolejne zmiany funkcjonalności na Netfliksie. Platforma daje użytkownikom telewizorów możliwość dostosowania rozmiaru i stylu napisów. Brak tej funkcji od dawna irytował subskrybentów usługi.
Nowa aktualizacja daje abonentom możliwość wyboru spośród trzech rozmiarów - małego, średniego i dużego - oraz czterech stylów/kolorów, w tym domyślnej opcji białego tekstu, cienia (biały tekst na czarnym tle), jasnego (czarny tekst na białym tle) i kontrastu (żółty tekst na czarnym tle). Aktualizacja została udostępniona użytkownikom telewizorów na całym świecie.
Napisy są ważne dla subskrybentów
Subskrybenci Netfliksa mieli dotychczas dostęp do opcji rozmiaru i stylu napisów tylko korzystając z usługi przez przeglądarkę internetową. Jest to więc ważna zmiana dla użytkowników telewizorów, zwłaszcza że 80 proc. Amerykanów stwierdziło, że jest bardziej skłonne dokończyć film, jeśli ma dostępne napisy. Wynika to z badania przeprowadzonego w 2019 roku przez Verizon Media i Publicis Media.
Duże udogodnienie
Choć brzmi to jak drobnostka, udostępnienie użytkownikom telewizorów większej liczby stylów, czcionek, rozmiarów i kolorów napisów może znacznie poprawić jakość oglądania. Na przykład znalezienie odpowiedniego rozmiaru i stylu napisów może mieć ogromne znaczenie dla widzów niedowidzących, niesłyszących i niedosłyszących.
Netflix ma już listę tytułów z napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Napisy są również przydatne dla widzów, którzy mogą nie rozumieć języka, w którym wyprodukowano serial czy film.
Oferta innych platform
Istnieje mnóstwo usług przesyłania strumieniowego, które pozwalają użytkownikom zmieniać rozmiar i styl napisów, takich jak między innymi Prime Video, Hulu, Disney+, HBO Max, Paramount+, Peacock i Discovery+. Netflix nie jest w tym względzie pionierem.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów