Netflix rozwija ofertę programów na żywo. Zapłaci ponad 5 mld dol.
Netflix chce inwestować w rozwój programów na żywo. Podpisał 10-letnią umowę z Raw WWE, która umożliwi emisję cotygodniowego pokazu wrestlingu dotychczas oglądanego przez amerykańskich widzów w telewizji linearnej.
Raw WWE po raz pierwszy od powstania programu 31 lat temu, opuszcza telewizję linearną. Od stycznia 2025 r. Netflix będzie nowym miejscem emisji programu w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Łacińskiej, a z czasem dodawane będą kolejne kraje i regiony.
5 mld dolarów za umowę
W ramach umowy Netflix stanie się także miejscem emisji dla wszystkich dostępnych programów i wydarzeń specjalnych WWE poza Stanami Zjednoczonymi, w tym Raw i innych cotygodniowych występów WWE – SmackDown i NXT – a także wydarzeń na żywo, w tym WrestleMania, SummerSlam i Royal Huk.
Od 2025 roku filmy dokumentalne, seriale oryginalne i nadchodzące projekty WWE będą dostępne na całym świecie w serwisie Netflix.
Netflix za umowę dotyczącą praw zapłaci ponad 5 mld dol.
Od debiutu w 1993 r. na Raw wyemitowano 1600 odcinków show prezentującego walki wrestlingowe. Trzygodzinny program pomógł w rozpoczęciu karier Dwayne’a „The Rock” Johnsona, „Stone Cold” Steve’a Austina, Triple H, Johna Ceny, Romana Reignsa, Bianki Belair i Charlotte Flair. Show jest obecnie emitowany w sieci kablowej USA Network, gdzie w ciągu roku przyciąga 17,5 miliona unikalnych widzów.
Mark Shapiro, prezes i dyrektor generalny macierzystej WWE TKO, powiedział: „Ta umowa ma charakter transformacyjny. Łączy produkt WWE, którego nie można przegapić, z niezwykłym globalnym zasięgiem Netfliksa. Nasze partnerstwo zasadniczo zmienia i wzmacnia krajobraz medialny, radykalnie rozszerza zasięg WWE i umożliwia oglądanie cotygodniowych spotkań na żywo w serwisie Netflix”.
Dyrektor ds. treści Netfliksa, Bela Bajaria, dodała: „Jesteśmy podekscytowani faktem, że WWE Raw, z jego ogromną, wielopokoleniową rzeszą fanów, jest dostępne w serwisie Netflix. Łącząc nasz zasięg, rekomendacje i fandom z WWE, będziemy w stanie zapewnić więcej radości i wartości ich widzom i naszym subskrybentom. Raw to najlepsza rozrywka sportowa, łącząca wysiłek fizyczny z historią bohaterów, których oglądamy w ringu”.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix rozwija ofertę programów na żywo. Zapłaci ponad 5 mld dol.