5 mln abonentów pakietu Netfliksa z reklamami
Prawie 5 mln subskrybentów Netfliksa spośród wszystkich 232,5 mln płaci regularnie za tańszy plan z reklamami. Według Reutersa liczbę podczas spotkania z branżą reklamową zdradziła Jeremi Gorman, president of worldwide advertising najpopularniejszego serwisu streamingowego świata.
Pakiet z reklamami pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). Pakiet podstawowy, który nie jest już oferowany w jakości SD, tylko HD kosztuje 7,99 euro (37,45 zł), pakiet standardowy 12,99 euro (prawie 61 zł), natomiast premium 17,99 euro (84,33 zł).
Spoty reklamowe trwają 15 lub 30 sekund i są emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. Pakiet jest nieco okrojony względem droższych. Media ze Stanów Zjednoczonych informują, że brakuje w nim takich produkcji jak, „Cobra Kai”, „The Crown”, „House of Cards”, „Breaking Bad”, „Peaky Blinders” czy „Sposób na morderstwo”.
Rośnie popularność tańszego planu
W marcu informowaliśmy, że z pakietu z reklamami korzysta milion subskrybentów z samych Stanów Zjednoczonych. Opcję wybierają najczęściej nowi użytkownicy i ci, którzy wracają do platformy po wcześniejszym anulowaniu subskrypcji. Z badania firmy Antenna wynika, że plan wybiera 20 proc. nowych abonentów Netfliksa.
Gorman, która dołączyła do serwisu we wrześniu 2022 roku, miała zdradzić na spotkaniu z branżą reklamową, że spoty pojawiają się wyłącznie przy produkcjach wybieranych przez profile dorosłych użytkowników. Nie są wyświetlane z profili dla dzieci. Kierownictwo Netfliksa zapowiedziało, że na spotkaniach z reklamodawcami, będzie przekonywać ich do niestandardowych form promocji, które są możliwe tylko w usłudze cyfrowej.
Kiedy nowy pakiet w Polsce?
Choć Polska jest dużym europejskim rynkiem, to Netflix wciąż nie zdradza, kiedy zaoferuje tańszy pakiet nad Wisłą. Z nieoficjalnych informacji wynika, że może to nastąpić do końca roku. Wówczas w Europie ma zadebiutować także analogiczny pakiet konkurencyjnej platformy Disney+.
Z prognozy OMDIA wynika, że do 2027 roku tańsze oferty Netfliksa i Disney+ z reklamami, może łącznie wykupywać blisko 2,8 mln Polaków. Od 2023 do 2027 roku liczba wszystkich subskrybentów Netfliksa w Polsce zwiększy się tylko nieznacznie z 2,1 mln do około 2,2 mln. Za trzy lata użytkowników z tańszymi pakietami ma być 1,3 mln, a z droższymi blisko 0,9 mln. Baza Disney+ ma wzrosnąć z 1,4 mln do 1,6 mln. Tylko 0,2 mln z nich ma wykupywać droższą ofertę. Aż 1,4 mln klientów mają stanowić osoby wykupujące tani pakiet. Popularność pakietów z reklamami miałaby z roku na rosnąć. Prognoza dotycząca całego świata jest analogiczna.
Zainteresowanie tańszymi pakietami potwierdzają wyniki badania VideoTrack dla agencji Wavemaker z listopada 2022 roku. Wówczas 37 proc. respondentów zostałoby przy abonamencie bez reklam, gdyby dodatkowy pakiet wprowadziły Netflix lub HBO Max. 34 proc. użytkowników obniżyłoby cenę pakietu, 20 proc. nie wiedziałoby co zrobić, a 9 proc. stwierdził, że wszystko zależy od serwisu. W jednym reklamy przeszkadzałyby bardziej, w innym mniej. Gdyby konkretnie Netflix zdecydował się na wprowadzenie planu z reklamami, to skorzystałoby z niego 52 proc. użytkowników, 32 proc. zostałoby przy droższej ofercie, a 15 proc. nie wiedziałoby co zrobić.
Obecnie plan podstawowy Netfliksa w Polsce kosztuje 29 zł miesięcznie (HD, 720p, jeden ekran), plan standard 43 zł miesięcznie (Full HD, 1080p, dwa ekrany jednocześnie), natomiast plan premium 60 zł miesięcznie (4K, cztery ekrany).
Dołącz do dyskusji: 5 mln abonentów pakietu Netfliksa z reklamami
jakich niby? "Królowa Kleoptra"? Raz nie była czarna tylko biała, a da królową nie była tylko faraonem.
Do tego rozdzielczość 720p.