Netia podniosła ceny. Zwiększy budżet reklamowy w 2020 roku
Firma telekomunikacyjny Netia (Grupa Cyfrowy Polsat) podniosła ceny pakietów i usług telewizyjnych. - Stawiamy na walkę o klientów nie ceną, ale jakością oferowanych pakietów - mówi Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii odpowiedzialny za segment B2C. Właśnie ruszyła kampania reklamowa, promująca nową ofertę. Akcję przygotowały Scholz & Friends Warszawa i Vizeum.
Netia podsumowała rok 2019 w segmencie B2C. W ubiegłym roku operator zainwestował w kanały obsługi klienta oraz rozwinął możliwości utrzymania klienta. - To nie są kroki spektakularne rynkowo, ale są kluczowym fundamentem w poprawianiu satysfakcji naszych klientów - mówił na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii odpowiedzialny za segment B2C.
Pytany o przejęcia sieci po fuzji Vectry i Multimedia Polska, przedstawiciel Netii odpowiedział, że firma "analizuje z zainteresowaniem" takie opcje oraz "nie wyklucza zainteresowania" sieciami już wybudowanymi.
Operator od 2016 roku modernizuje swoją sieć tak, by w zasięgu światłowodu znalazło się 2,5 mln gospodarstw domowych. Proces ten powinien się zakończyć do połowy przyszłego roku - zdradził Tomasz Dakowski, dodając, że najtrudniejszy etap operator ma już za sobą. Obecnie w zasięgu światłowodu Netii (łącza o przepustowości 1 Gb/s) jest 1,4 mln gospodarstw domowych.
Netia chce konsekwentnie budować zasięg swojej sieci światłowodowej obok nowych inwestycji deweloperskich w największych miastach, ostatnio np. w Krakowie.
W strategii B2C Netia rozważa także wejście w segment sprzedaży telefonów komórkowych. Operator na razie analizuje możliwości w tym zakresie.
Wyższe ceny
W tym roku Netia chce uczynić ofertę podstawową - której cena wzrosła o 10 zł do 60 złotych miesięcznie - flagową. Klient dostaje w niej internet 300 Mb/s z telewizją na Start (94 kanały w tym 51 w HD). W tym pakiecie bez dodatkowych opłat otrzymuje Bezpieczny internet oraz GigaNagrywarkę Standard. Opcjonalnie, za 10 zł miesięcznie, może dokupić dostęp do HBO GO.
- Za niewiele większe pieniądze chcemy tej wartości dodawać więcej - skomentował Tomasz Dakowski. - Przebudowujemy nasze oferty tak by z naszej telewizji osobistej proponować klientom więcej gotowych konfiguracji, tak jak klienci preferują - dodał Dakowski. Dodatkowe opcje bezpieczeństwa, nagrywarka programów mają być jakościowymi benefitami oferty Netii. - Dziś już kończy się walka operatorów ceną - stwierdził Dakowski.
Na rynku obserwujemy obecnie dwutorowy rozwój - uważają przedstawiciele Netii. Klienci nie przestają intensywnie korzystać z telewizji linearnej, dokupują dostęp do platform streamingowychi konsumują na nich więcej rozrywki. Stąd też rosnąć będzie popularność dekoderów z serwisami OTT - ocenili przedstawiciele Netii.
- Przewidujemy, że telewizja będzie rozwijała się w kierunku hybrydowym, część klientów będzie kupować same serwisy OTT, korzystając z internetu jednego z operatorów, inna część "kablówkowa" będzie dalej kupowała telewizję i internet u jednego operatora, a na otwartym rynku dokupi OTT - prognozuje Tomasz Dakowski.
Przedstawiciele Netii powiedzieli, że około połowa bazy ich użytkowników płaci za dwie usługi operatora.
Netia: 1,37 mln świadczonych RGU, w górę usługi telewizyjne
Na rynku B2C pod koniec września liczba świadczonych usług (RGU) przez Netię wyniosła 1,369 mln. Firmie ubyło w III kwartale ub.r. 15 tys. usług, przy czym bilans na sieci własnej operatora wyniósł +7 tys. Na 22-tys. redukcję liczby usług złożyło się 19 tys. usług głosowych (w tym ok. 70 proc. to usługi na sieci obcej) i 6 tys. usług dostępu do internetu na sieci obcej (BSA, LLU na sieci Orange Polska).
W trzecim kwartale 2019 r. Netia zwiększyła bazę użytkowników usług szerokopasmowych na sieci własnej (+4 tys.) oraz usług telewizyjnych, których w III kwartale 2019 r. przybyło 8 tys., czyli dwa razy więcej niż w poprzednim kwartale.
Netia sukcesywnie powiększył na koniec września br. na rynku B2C Netia świadczyła 549 tys. usług szerokopasmowych i 229 tys. usług TV (wzrost o 13 proc. r/r). Nie zmieniła się natomiast liczba świadczonych usług mobilnych (145 tys.). Na koniec września br. 760 tys. (wzrost o 7 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału) stanowiły usługi świadczone na sieciach własnych Grupy Netia. 56 proc. wszystkich usług w segmencie B2C jest świadczona przy wykorzystaniu sieci własnych. Dla usług szerokopasmowych B2C wskaźnik ten sięga natomiast 70 proc. (+1 pkt. proc. kw./kw., +5 pkt. proc. r/r).
Nowa promocja
Netia ruszyła ze sprzedażą nowych ofert promocyjnych światłowodowego dostępu do internetu oraz pakietów internetu z telewizją. Za 50 zł miesięcznie (3 miesiące bez opłat) klienci otrzymują światłowodowy dostępu do internetu solo 300 Mb/s z usługą Bezpieczny internet (ochrona 2 urządzeń, w tym telefonów z systemem Android). Po okresie promocyjnym pakiet kosztuje 60 zł.
Klienci, którzy wybiorą jeszcze szybszy internet (do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s) w cenie odpowiednio 70 i 80 zł miesięcznie (również 3 pierwsze miesiące bez opłat) otrzymają TIDAL, który oferuje dostęp do ulubionej muzyki w jakości premium na wielu urządzeniach.
Do pakietów TV Premium (Dla Kibica, z m.in. Polsatem Sport Premium lub Dla Kinomaniaka, m.in. z HBO lub TV na Start z Canal+) Netia dokłada bez dodatkowych opłat Bezpieczny internet i GigaNagrywarka Standard oraz Cinemax HD. Za 80 zł miesięcznie klienci otrzymują światłowodowy internet do 150 Mb/s oraz dostęp do ponad 100 kanałów TV i jednej z powyższych opcji TV Premium. Klienci, którzy wybiorą internet światłowodowy do 300 Mb/s, do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s), otrzymają dodatkowo dostęp do platformy muzycznej Tidal.
Wersje pakietów internet z TV i HBO GO w Netii to wydatek dodatkowych 10 zł miesięcznie. Obowiązują przy tym promocyjne okresy (do 3 miesięcy) bez opłat. HBO GO kupowane jako osobna usługa to koszt od 19,90 do 24,90 zł miesięcznie.
Do pakietów telewizyjnych i internetowych klienci mogą również dokupić m.in. usługi mobilne (Netia Mobile) w wariantach od 1 do 3 kart SIM i cenie od 20 do 60 zł miesięcznie.
W najtańszej opcji otrzymujemy nielimitowane połączenia głosowe, SMS, MMS, 2 GB pakiet danych. Taryfa za 30 zł zapewnia aż 12 GB danych, a po wyczerpaniu pakietu prędkość spada do 1 Mb/s. Za drugą i trzecią kartę SIM z tą taryfą trzeba dopłacić po 15 zł miesięcznie. Przenoszący numer klienci dostają bonus - 3 miesiące bez opłat.
Futerkowe korniki w reklamach Netii
Sprzedaż pakietów wspiera pierwsza od niemal roku duża kampania reklamowa. Netia kontynuuje w niej linię kreatywną, w której głównymi bohaterami spotów są futerkowe korniki.
W spotach (o długości 45 i 15 sekund) korniki nawiązują m.in. do Ligi Mistrzów UEFA (Polsat Sport Premium) i hitów produkcji Canal+ i Disney’a.
Reklamy będą emitowane od 10 lutego do 6 kwietnia w głównych i tematycznych kanałach Polsatu i TVN. Dodatkowo kampania prowadzona będzie w radiu, internecie, a uzupełnią ją materiały BTL i POS.
Spoty radiowe (30 i 10-sekundowe) emitowane będą od 17 lutego do 8 marca w kilkunastu stacjach (min. RMF, Radio ZET, Eska) zarówno ogólnopolskich, jak i lokalnych.
Za kreację odpowiada agencja Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). Spoty reklamowe powstały w domu produkcyjnym TFP, a animację zrealizowało studio Televisor. Z kolei za zakup mediów odpowiada dom mediowy Vizeum.
Netia zwiększy budżet na reklamę w 2020 r.
Joanna Pędzińska, szefowa komunikacji marketingowej Netii, podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami mówiła, firma ma w tym roku zaplanowane dwie duże kampanie reklamowe. W sezonie jesieno-zimowym ubiegłego roku kampanii nie było ze względu na ograniczenia budżetu. W tym roku jednak Netia wzmocni obecność w digitalu - na ten obszar planuje zwiększyć wydatki reklamowe o 12 proc. Ogółem, firma chce "istotnie" zwiększyć wydatki na marketing w tym roku.
Pędzińska stwierdziła, że w miksie marketingowym Netii telewizja i internet grają już niemal równorzędną rolę, co widać w podziale wydatków na marketing w tych kanałach. Marketer będzie także poszukiwać nowych partnerów do współpracy przy działaniach performance marketingowych w 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Netia podniosła ceny. Zwiększy budżet reklamowy w 2020 roku
Ja jestem zadowolony już 3 rok :) Bardziej niż z UPC.