Netia z wzrostem sprzedaży telewizji i internetu, w dół telefonia stacjonarna
W pierwszym kwartale br. grupa Netia osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 0,4 proc. do 324,29 mln zł i zysku netto z 13,41 do 13,52 mln zł. W segmencie B2C znacząco wzrosła sprzedaż usług telewizji, internetu szerokopasmowego i mobilnych, a coraz mniej popularna jest telefonia stacjonarna.
Przychody Netii w segmencie dla klientów indywidualnych zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 181 mln zł.
Firma z zeszłym kwartale miała sprzedanych 1,39 mln jednostkowych usług (RGU), wobec 1,37 mln rok wcześniej. Liczba usług świadczonych na własnej sieci zwiększyła się z 800 do 859 tys. (a ich udział z 58 do 62 proc,), a tych na sieci obcej zmalała z 575 do 528 tys.
55 zł miesięcznie od klienta
Sprzedaż internetu szerokopasmowego zwiększyła się rok do roku z 563 do 574 tys. RGU, usług telewizyjnych - z 249 do 289 tys., a usług mobilnych - ze 150 do 166 tys.
Natomiast sprzedaż telefonii stacjonarnej zmalała z 413 do 359 tys.
Średni przychód miesięczny od klienta detalicznego Netii wynosił 55 zł, tyle samo co rok wcześniej.
Na koniec marca sieć internetowa Netii o prędkości do 1 Gb/s była dostępna dla 1,76 mln gospodarstw domowych. Natomiast penetracja usługami na sieciach zmodernizowanych w ciągu roku wzrosła o ponad 2,5 pp.
1,25 mln klientów usług Netia Next
W pionie biznesowym wpływy Netii zwiększyły się rok do roku ze 179 do 181 mln zł.
W zeszłym kwartale firma miała 1,252 mln klientów usług Netia Next, wobec 1,023 mln rok wcześniej.
- Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Netia w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku uznaję za co najmniej zadowalające. Kolejny kwartał z rzędu odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich kluczowych rodzajach usług, zarówno na rynku B2B, jak i B2C. W rozwój obu segmentów konsekwentnie inwestujemy i mamy silne, dobrze zorganizowane zespoły , które znakomicie wypełniają postawione przed nimi cele - podkreśla Andrzej Abramczuk, prezes i dyrektor generalny Netii.
Zysk w górę
Koszty własne sprzedaży firmy zmalały z 210 do 204,41 mln zł, natomiast wydatki na sprzedaż i dystrybucję zwiększyły się z 70,3 do 70,5 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 31,75 do 36,34 mln zł.
Zysk operacyjny poszedł w górę z 16,64 do 19,87 mln zł, a zysk netto - z 13,41 do 13,52 mln zł.
Od dwóch lat większościowym akcjonariuszem Netii jest Cyfrowy Polsat, obecnie ma 69,4 proc. jej walorów.
W połowie kwietnia władze Cyfrowego Polsatu zdecydowały, że firma przez najbliższe 12 miesięcy będzie kupowała akcje Netii, przeznaczy na to maksymalnie 515 mln zł.
W czwartek na koniec sesji za akcję Netii płacono 5,86 zł, co daje kapitalizację firmy w wysokości 1,97 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Netia z wzrostem sprzedaży telewizji i internetu, w dół telefonia stacjonarna