SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój" i „Wprost”

W lipcu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny” spychając na drugą pozycję „Politykę”. Na trzecie miejsce awansował „Newsweek Polska”. Liderujące „Uważam Rze” spadło z podium.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w lipcu br. wyniosła 132 033 egz. i była o 1,45 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję z pierwszej spadła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 3,13 proc. do 130 020 egz. 

Trzecie miejsce w lipcu br. zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy wzrost sprzedaży wynoszący 26,14 proc. i jego wynik uplasował się na poziomie 129 490 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Z pozycji lidera dopiero na czwarte miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 6,25 proc. do 128 117 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł (więcej na ten temat), ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Trzeba jednak podkreślić, że różnice w sprzedaży między czterema najpopularniejszymi tytułami są nieznaczne, wynoszą maksymalnie ok. 3 tys. egz. Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował bowiem w lipcu br. wynik na poziomie 71 570 egz., o 30,88 proc. niższy niż rok wcześniej, gdy zajmował on miejsce czwarte.

>> „Wprost”, „Polityka” i „Uważam Rze”: Pomysł Lisa o ujednoliceniu ceny jest dziwaczny

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 38,41 proc. i w lipcu br. wyniosła zaledwie 20 633 egz. Od października br. tytuł ma mieć nową redaktor naczelną Zuzannę Ziomecką i nowy zespół redakcyjny, który już pracuje nad jego odświeżeniem (dowiedz się więcej).

Wirtualnemedia.pl lipiec
ZKDP 2 012 2 011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 561 133 000 132 033 201 854 134 252 133 973
Polityka 186 000 130 020 130 020 191 250 134 218 134 218
Newsweek Polska 194 564 150 033 129 490 169 255 114 576 102 659
Uważam Rze 213 233 128 617 128 117 252 920 136 924 136 661
Wprost 168 980 128 218 71 570 177 750 125 879 103 540
Gazeta Polska 136 547 68 437 67 851 136 091 66 918 65 744
Przegląd 60 900 20 660 20 660 60 950 23 096 23 096
Przekrój 45 213 26 443 20 633 73 000 39 305 33 500
Tygodnik Powszechny 31 532 16 583 15 825 37 638 19 922 16 274
Przewodnik Katolicki 35 010 25 045 2 960 40 005 26 432 3 133


Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały w lipcu br. spadki sprzedaży. Więcej straciło jednak „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,48 proc. do 14 739 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 2,86 proc. do 364 412 egz.

Wirtualnemedia.pl lipiec
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 533834 364412 364412 521109 375150 375150
Forum 29274 14739 14739 30040 15761 15761


W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. większość tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży. Najwięcej zyskał „Przekrój”, którego wynik poszedł do góry o 16,74 proc. Natomiast najwięcej stracił „Gość Niedzielny” (było to 6,67 proc.).

Wirtualnemedia.pl 2 012
ZKDP lipiec czerwiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 561 133 000 132 033 205 810 142 475 141 475
Polityka 186 000 130 020 130 020 182 250 120 311 120 311
Newsweek Polska 194 564 150 033 129 490 191 633 139 834 119 793
Uważam Rze 213 233 128 617 128 117 218 637 126 653 126 170
Wprost 168 980 128 218 71 570 177 744 130 555 73 370
Gazeta Polska 136 547 68 437 67 851 136 163 63 662 62 875
Przegląd 60 900 20 660 20 660 60 900 19 713 19 713
Przekrój 45 213 26 443 20 633 48 567 23 484 17 674
Tygodnik Powszechny 31 532 16 583 15 825 35 549 20 509 15 459
Przewodnik Katolicki 35 010 25 045 2 960 35 010 25 298 3 128
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP lipiec czerwiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 533 834 364 412 364 412 530 962 341 372 341 372
Forum 29 274 14 739 14 739 29 347 14 178 14 178


 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój" i „Wprost”

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
widocznie newsweek przyciaga odkladkami gdzie wieszaja na krzyzu kazdego po kolei, wieksza proba robienia tanich sensacji jak w tabloidzie
0 0
odpowiedź
User
fuckty24
Newsweek? Obciach, jak inne szmatławce, tyle, że wychodzi co tydzień.
Z szacunku do własnego rozumu i smaku - nie tykam.
0 0
odpowiedź
User
kamil
fuckty24 -a kogo to obchodzi czego się tykasz? i tak ledwie czytać potrafisz wiec to bez znaczenia:(
0 0
odpowiedź