Niecała jedna piąta polskich firm sprzedaje w internecie. Europejskim czempionem Litwa
Jedynie 18 proc. polskich firm prowadzi sprzedaż w kanale internetowym – wynika z danych Eurostatu. Unijna średnia to 22,9 proc. Liderem jest Litwa, gdzie prawie 40 proc. firm prowadzi sprzedaż przez internet.
![fot. Shutterstock.com](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/65e5633834ddb_eccomercedobre2024.jpg)
Według nowych danych urzędu statystycznego Unii Europejskiej, liderem sprzedaży online jest Litwa. U naszego sąsiada 38,9 proc. firm prowadzi sprzedaż w internecie. Lidera goni Szwecja, gdzie udział podmiotów sprzedających online wynosi 38,1 proc. Podium zamyka Dania (36,7 proc.), dalej są Irlandia, Hiszpania i Malta.
Zobacz: Co wydarzyło się przez rok w e-commerce, trendy na 2024 r.
E-sprzedaż w Europie
W Polsce na przestrzeni dwóch ostatnich lat wskaźnik ten był gorszy niż średnia państw UE. W 2022 r. z 18 proc. do 17 proc. spadł udział firm sprzedających online. Lekki wzrost przyniósł ostatni rok.
Mniej biznesu online niż w Polsce prowadzi się w Portugalii, Francji, Bułgarii i Luksemburgu. Ranking Eurostatu zamyka Rumunia ze wskaźnikiem 12,9 proc.
W 2022 r. 17,1 proc. przedsiębiorstw w UE prowadziło e-sprzedaż, korzystając wyłącznie ze stron internetowych lub aplikacji, 3,2 proc. korzystało wyłącznie ze sprzedaży typu EDI (elektroniczna wymiana danych), a kolejne 2,6 proc. korzystało z obu tych metod.
W firmach w UE obroty w handlu elektronicznym za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji były w 2022 r. ponad sześć razy wyższe niż za pośrednictwem fizycznych sklepów.
Dane Eurostatu odnoszą się do sprzedaży e-commerce prowadzonej w 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Niecała jedna piąta polskich firm sprzedaje w internecie. Europejskim czempionem Litwa