Nielsen: globalne nakłady na reklamę w II kw. o 2,4 proc. w górę
Globalne nakłady na reklamę sięgnęły w II kwartale 2012 roku 139 miliardów dolarów i były o 2,4 proc. większe w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.
Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w II kwartale najwyższy wzrost reklamowych wydatków w ujęciu rocznym odnotowano w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki - o 19,6 proc., a następnie w Ameryce Łacińskiej - o 4,9 proc.
W regionie Azji i Pacyfiku nakłady na reklamę zwiększyły się rok do roku o 2,9 proc., a w Ameryce Północnej - o 2 proc. Tylko w Europie zaobserwowano spadek - o 3,8 proc.
Z danych Nielsena wynika także, że najlepszym miesiącem dla rynku reklamy był w II kwartale czerwiec, w którym odnotowano wzrost nakładów w ujęciu rocznym o 3,1 proc.
W pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku na reklamę w skali globalnej wydano łącznie 266 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: globalne nakłady na reklamę w II kw. o 2,4 proc. w górę