Nielsen kupuje eXelate, stawia na reklamowy programmatic buying
Firma badawcza Nielsen przejęła spółkę eXelate zajmującą się zbieraniem informacji niezbędnych do sprzedaży reklam w modelu programmatic buying. - Ta akwizycja to szansa dostarczenia naszym klientom nowych narzędzi reklamowych - podkreśla Steve Hasker, szef Nielsena.
O przejęciu eXelate Nielsen poinformował w oficjalnym komunikacie, nie podał jednak wartości tej transakcji. Dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na swoich źródłach twierdzi, że w grę wchodzi kwota ok. 200 mln dol.
eXelate zajmuje się agregowaniem zestawień pochodzących od ok. 200 dostawców danych internetowych, wśród których są między innymi informacje demograficzne, dotyczące zainteresowań klientów czy preferencji zakupowych.
Po przejęciu eXelate Nielsen zamierza poszerzyć portfolio swoich usług o dane konieczne do podejmowania decyzji w segmencie reklamy typu programmatic. - Ta akwizycja to szansa dostarczenia naszym klientom narzędzi w szybko rozwijającym się trendzie na rynku reklamowym - podkreślił w komentarzu do komunikatu Steve Hasker, szef Nielsena. - Dodając rozwiązania eXelate do naszego arsenału narzędzi możemy w jeszcze większym stopniu pomóc marketerom w tworzeniu przez nich efektywnych kampanii, a mediom w sprzedawaniu ich treści - zaznaczył Hasker.
W rozmowie z „WSJ” szef Nielsena dodał, że w 2014 r. wydatki na reklamę w modelu programmatic wzrosły o 137 proc. w porównaniu z rokiem 2013, do kwoty ponad 10 mld dol. Hasker zapowiedział, że Nielsen chce być gotowy na moment, w którym model programmatic wejdzie do wartego dzisiaj 70 mld dol. segmentu reklamy telewizyjnej w USA.
Nielsen to międzynarodowa firma analityczna zajmująca się badaniami oglądalności mediów i zachowań użytkowników w ponad 100 krajach na całym świecie. We wszystkich oddziałach zatrudnia prawie 40 tys. osób, w 2014 r. zanotowała ponad 6 mld dol. przychodów.
Dołącz do dyskusji: Nielsen kupuje eXelate, stawia na reklamowy programmatic buying