Nielsen mierzy oglądalność reklam
Firma badawcza Nielsen Media Research uruchomiła w Stanach Zjednoczonych serwis mierzący ilość osób oglądających reklamy telewizyjne.
Dzięki temu może powstać nowy standard, na jakim będzie opierać się przemysł medialny przy sprzedaży i kupowaniu czasu reklamowego.
Do tej pory Nielsen badał liczbę odbiorców, którzy oglądają całe programy telewizyjne. Dzięki tym danym reklamodawcy określali wysokość swoich budżetów reklamowych. Teraz firma badawcza będzie oferowała również dane dotyczące ilości widzów oglądających reklamy w trakcie tych programów.
Nielsen zdecydował się na badanie oglądalności reklam w odpowiedzi na rosnącą popularność urządzeń DVR (digital video recorder), które pozwalają widzom przewijać reklamy. Obecnie urządzenia DVR znajdują się w około 17 procentach amerykańskich gospodarstw domowych.
Dołącz do dyskusji: Nielsen mierzy oglądalność reklam