Nielsen rusza z pomiarem oglądalności serwisów VoD. 6,7 mln widzów „Orange is the new black 4”
Firma badawcza Nielsen poszukuje nowych klientów i chce ich przekonać prezentując wyniki seriali w serwisach VoD. Nowy sezon „Orange is the new black” zdobył 6,7 mln widzów w USA, a powtórki „Kronik Seinfelda” na Hulu przyciągnęły w pięć dni ponad 700 tys. Amerykanów.
Nowe możliwości dotyczące pomiarów oglądalności w serwisach streamingowych Nielsen zaprezentował grupie swoich partnerów podczas konferencji w Las Vegas. W prezentacji Nielsen przypomniał, że firmy mediowe już od kilku lat domagały się danych o tym jaką oglądalność mają produkcje dystrybuowane za pomocą takich platform jak Netflix, Amazon Prime czy Hulu.
Teraz Nielsen oferuje szeroki zakres takich pomiarów - od oglądalności poszczególnych odcinków seriali, poprzez analizy dotyczące grup odbiorców, aż po dane porównawcze pomiędzy serwisami streamingowymi a tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi.
Jako przykład Nielsen przytoczył kilka liczb. Pomiędzy 17 a 19 czerwca br. premierowy odcinek czwartego sezonu serialu „Orange is the New Black” przyciągnął w USA przed ekrany 6,7 mln widzów.
Z kolei powtórki serialu „Kroniki Seinfelda” emitowane na platformie Hulu obejrzało w ciągu pięciu dni 706 tys. użytkowników. Liczba ta dynamicznie rosła od 186 tys. pierwszego dnia, do 334 tys. piątego.
Nielsen ujawnił też, że wśród młodej widowni serwisy VoD są bardziej popularne niż tradycyjni nadawcy. Jako przykład podał serial „Better Call Saul”, którego 44 proc. odbiorców na Netfliksie stanowią osoby pomiędzy 18. a 34. rokiem życia, tymczasem w tradycyjnej telewizji tacy widzowie to jedynie 24 proc. widowni serialu.
Dziennik „The Wall Street Journal” przypomina, że w przeszłości deklaracje Nielsena dotyczące badań serwisów streamingowych wywoływały sprzeciw u graczy z tego segmentu. Netflix argumentował na przykład, że sposób oglądania treści w serwisach VoD i telewizji jest nieporównywalny, poza tym Nielsen oferuje jedynie pomiary na terenie USA, podczas gdy Netflix jest firmą globalną i ma swoich użytkowników w wielu krajach na świecie.
Nielsen zajmuje się od lat badaniami telemetrycznymi także w Polsce. Ostatnio jednak firma spotkała się z zarzutami braku wiarygodności pomiarów ze strony nowych władz Telewizji Polskiej.
Dołącz do dyskusji: Nielsen rusza z pomiarem oglądalności serwisów VoD. 6,7 mln widzów „Orange is the new black 4”