Nielsen sprzedał Global Connect za 2,7 mld dolarów
Firma badawcza Nielsen Holdings PLC sprzedała funduszowi Advent International Corp. swoją globalną jednostkę zajmującą się badaniami sprzedaży konsumpcyjnej Global Connect. Transakcja została wyceniona na 2,7 mld dolarów.
Nielsen Holdings podpisał ostateczną umowę, na mocy której spółki zależne Advent International, jednego z największych inwestorów private equity na świecie, przejmą firmę Nielsen Global Connect za 2,7 miliarda dolarów (z zastrzeżeniem kapitału obrotowego, gotówki, pozycji podobnych do długu i innych zwyczajowych korekt).
Nielsen otrzyma również warranty w nowej spółce, które można będzie wykonać w określonych okolicznościach. Po sfinalizowaniu transakcji Nielsen Global Connect będzie prywatną firmą z możliwością dalszego inwestowania w rozwój i wdrażanie najnowocześniejszych produktów i rozwiązań pomiarowych. Transakcja została jednogłośnie zatwierdzona przez Radę Dyrektorów Nielsen.
- To wygrana zarówno dla Nielsen Global Connect, jak i dla Nielsen (RemainCo), a także dla naszych akcjonariuszy - powiedział David Kenny, dyrektor generalny Nielsen. - Sprzedaż tego biznesu firmie Advent przyniesie znaczną wartość wcześniej, niż przewidywano w wyniku planowanego podziału, i zapewni pewność wszystkim interesariuszom. Wpływy ze sprzedaży pozwolą Nielsenowi znacznie zredukować zadłużenie, co zapewni większą elastyczność finansową w realizacji naszej strategii rozwoju i zwiększy naszą rolę na globalnym rynku mediów.
David Rawlinson pozostanie dyrektorem generalnym Nielsen Global Connect do zamknięcia transakcji i oczekuje się, że będzie członkiem zespołu kierowniczego tej rozwijającej się firmy. Na początku 2021 roku firma Global Connect zmieni nazwę na NielsenIQ.
Nielsen udzieli firmie Nielsen Global Connect licencji na oznaczanie swoich produktów i usług nazwą „Nielsen” i innymi znakami towarowymi Nielsen przez 20 lat od sfinalizowania transakcji. Ponadto Nielsen i Advent zawrą umowy, na podstawie których, między innymi, Nielsen i Advent zapewnią sobie pewne przejściowe usługi na okres do 24 miesięcy od zamknięcia, udzielą sobie wzajemnych licencji na określone dane i odpowiadające im usługi przez okres do pięciu lat.
Dołącz do dyskusji: Nielsen sprzedał Global Connect za 2,7 mld dolarów