Niemieckie agencje PR są optymistyczne
Ogólnoniemieckie stowarzyszenie Public Relations, DPRG, zaprezentowało wyniki barometru nastrojów w branży PR w 2005r.
Badanie przeprowadził Naukowy Instytut rynku SKOPOS w Kolonii na grupie 182 niemieckich agencji Public Relations i firm consultingowych w branży PR. Badanie prognozuje wzrost przychodów w tym sektorze, mimo iż firmy nie zatrudniły wielu nowych pracowników.
Mniej więcej dwie trzecie agencji PR (69%) oczekuje, że w 2005 przychody dalej wzrosną – tylko 6% myśli o ich spadku. Optymizm ten podzielają równiez firmy consultingowe. Aż 51% z nich spodziewa się, że ich zyski wzrosną w porównaniu z 2004r. Jedna piąta (19%) liczy się jednak ze spadkiem rentowności.
Zmianie uległa też struktura wynagrodzeń. W większym niż dotychczas stopniu pensja zaczyna zależeć od wyników pracownika. Wzrost ten widać było po raz pierwszy od dwóch lat. Liczba agencji, które płacą honorarium na takiej podstawie wzrosła w 2004 do 27% w porównaniu z 16% wszystkich firm w roku 2001.
Dołącz do dyskusji: Niemieckie agencje PR są optymistyczne