SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NK.pl z dalszym spadkiem odwiedzalności. Grupa Onet.pl: gry z portalu rozwijamy także w innych serwisach

NK.pl po przejęciu przez Grupę Onet.pl w ub.r. zanotowała dalsze spadki odwiedzalności i jesienią miała rekordowo niskie statystyki. Grupa Onet.pl podkreśla, że zasoby portalu w zakresie gier internetowych są rozwijane także w innych serwisach wydawcy i przynoszą coraz więcej wpływów od użytkowników.

NK.pl została przejęta przez Grupę Onet.pl w lutym ub.r., po tym jak UOKiK wyraził zgodę na tę transakcję, ogłoszoną w listopadzie 2014 roku. Nowy właściciel zapowiadał, że chce w serwisie skupić się na rozwijaniu gier internetowych.

Po finalizacji kupna portalu został on dołączony w Megapanelu PBI/Gemius do Grupy Onet-RASP i objęty audytem site-centric dającym szczegółowe statystyki odwiedzalności. Wynika z nich, że w ub.r. NK.pl zanotowała dalsze spadki odwiedzalności. W styczniu serwis miał 3,13 mln użytkowników, w kolejnych siedmiu miesiącach - po 2,5-2,8 mln, natomiast od września do listopada - już tylko 2,2-2,3 mln. Zaznaczmy, że z kwietnia na maj liczba użytkowników wzrosła głównie dlatego, że wyniki Megapanelu pierwszy raz oparto na wyższych szacunkach liczby wszystkich polskich internautów, wskutek czego po kilkanaście proc. odwiedzających zyskała większość witryn. Zasięg procentowy NK.pl malał stopniowo - z 14,45 proc. w styczniu do 9,06 proc. w listopadzie.

Portal zanotował też spadki w innych wskaźnikach odwiedzalności. Liczba odsłon krajowych w styczniu ub.r. wyniosła 485,2 mln, w maju - 343,2 mln, natomiast od września do listopada - po ok. 280-290 mln. W pierwszych czterech miesiącach ub.r. przeciętny użytkownik spędzał na stronie 6-6,5 godziny miesięcznie, a w kolejnych miesiącach - od 5 godzin do 5 godzin i 45 minut.

Zeszłoroczne wyniki to kontynuacja dużych spadków odwiedzalności NK.pl w poprzednich latach. Serwis w szczytowym okresie popularności w latach 2008-2011 miał miesięcznie nawet 12 mln użytkowników, a potem ich liczba zmalała do 11,2 mln w styczniu 2012 roku, 8,06 mln w styczniu 2013 roku, 7,15 mln w styczniu 2014 roku  i 3,13 mln w styczniu 2015 roku (zobacz szczegółowe statystyki).

NK.pl w 2015 roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony krajowe

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

styczeń

3 129 213

485 185 552

4 310 085

06:27:34

14,45%

luty

2 789 286

396 199 903

3 656 629

06:09:59

12,88%

marzec

2 694 099

383 675 001

7 001 554

06:31:22

12,44%

kwiecień

2 506 627

364 454 173

31 159 718

06:19:31

11,57%

maj

2 711 725

343 232 759

30 349 165

05:34:55

10,91%

czerwiec

2 722 184

317 662 840

28 252 210

05:08:46

10,92%

lipiec

2 640 140

312 070 604

29 801 098

05:11:34

10,59%

sierpeń

2 488 941

296 513 743

29 955 259

05:14:41

10,10%

wrzesień

2 339 443

278 627 274

25 966 635

05:22:19

9,49%

październik

2 238 260

286 628 196

26 508 739

05:43:45

9,08%

listopad

2 232 380

280 720 567

28 244 942

05:43:31

9,06%

Grupa Onet zgodnie z zapowiedzią skupiła się na NK.pl na grach internetowych, zrezygnowała natomiast z oferowania (za darmo i odpłatnie) filmów VoD z serwisu Kinoplex.gazeta.pl (należącego do Agory), które na NK.pl pojawiły się jesienią 2013 roku.

- Jednym z istotnych i dobrze prosperujących biznesów obecnych na NK.pl jest biznes gier online, który został wyreparowany w zeszłym roku do jednego centrum kompetencji i operacji gamingowych w Grupie Onet i rozwija się niezależnie od portalu społecznościowego NK.pl - wyjaśnia Patrycja Rodzińska-Szary, szefowa działu monetyzacji produktów w Grupie Onet.pl odpowiedzialna za biznes gamingowy w Grupie Onet-RASP.

Wydawca na NK.pl w innych swoich serwisach oferuje gry internetowe w tzw. modelu free to play: grać można za darmo, natomiast za dodatkowe atrybuty i opcje należy zapłacić niewielkie kwoty. - We wrześniu 2015 roku katalog gier na NK.pl/gry-online został rozbudowany o nowe produkty, funkcjonalności, zmienił się również jego layout. Wprowadzone zmiany oraz towarzyszące im aktywności w ramach gier miały na celu dotarcie do nowych graczy oraz zwiększenie generowanego przychodu transakcyjnego - opisuje Rodzińska-Szary. - Cel został osiągnięty - zaznacza.

Grupa Onet-RASP jest właścicielem kilku serwisów z grami przeglądarkowymi (Gryonline.onet.pl, Komputerswiat.pl, NK.pl, Hry.blesk.cz) i mobilnymi (M.onet.pl/zagraj). Dostępnych tam jest w sumie ok. 150 gier przygotowanych we współpracy z ponad 50 partnerami. - Szacuje się, że wartość światowego rynku gier do 2017 roku wyniesie 102 mld dolarów, a liczba graczy przekroczy dwa miliardy. Czynnikiem wpływającym na przyrost liczby graczy będą właśnie gry mobilne i online, z tego powodu stale inwestujemy i rozwijamy ten obszar wewnątrz Grupy - stwierdza Patrycja Rodzińska-Szary.

Dołącz do dyskusji: NK.pl z dalszym spadkiem odwiedzalności. Grupa Onet.pl: gry z portalu rozwijamy także w innych serwisach

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
"derektor" (piswonia oryginalna)
czyli się zesrało, tak jak mówiliśmy...
odpowiedź
User
jadek
i kto odpowie za zmarnowanie grubych milionów w rasp? znowu dziennikarzom z pensji odetniecie, urzędasy leniwe? ci niemcy powinni przegonic całe to towarzystwo pseudo managerów do łopaty...
odpowiedź
User
kapo
i kto odpowie za zmarnowanie grubych milionów w rasp? znowu dziennikarzom z pensji odetniecie, urzędasy leniwe? ci niemcy powinni przegonic całe to towarzystwo pseudo managerów do łopaty...

A na ciebie czekamy w oboziku. Do rychłego.
odpowiedź