Nokaut, Ceneo i Fotka wracają na pierwszą stronę Google
Linki do serwisów takich jak Nokaut.pl, Ceneo.pl, Skapiec.pl czy Fotka.pl znów wyświetlają się na początkowej stronie wyników wyszukiwania w Google. Trzy tygodnie temu witryny zostały mocno przesunięte w dół za masowe kupowanie linków do siebie.
Na pierwszej stronie w Google pokazywane są linki do porównywarek cen Nokaut.pl, Ceneo.pl i Skapiec.pl, serwisów e-commerce Euro.com.pl, Tesco.pl czy Swistak.pl oraz Fotka.pl w odpowiedzi na frazy typu „Nokaut telefon” czy „Skapiec laptop”. Natomiast po wpisaniu samych nazw tych stron bez domen „pl” nadal próżno szukać linków do nich na kilku początkowych stronach w Google.
Przypomnijmy, że wszystkie te strony - wraz z kilkudziesięcioma innymi, mniej popularnymi serwisami - zostały nagle przesunięte przez Google w dół na początku lutego. Wyszukiwarka ukarała je w ten sposób za sztuczne zawyżanie swoich pozycji m.in. poprzez kupowanie linków do strony w tzw. systemach wymiany linków (SWL) (szczegóły całej sprawy).
- Na podstawie takich dany możemy przypuszczać, że strategia pozycjonowania tych serwisów uległa zmianie z SWL, które można nazwać umownie "pozycjonowaniem rotacyjnym", na "pozycjonowanie stałe", czyli umieszczanie linków, znajdujących się, jak sama nazwa wskazuje, na stałe w serwisach bez opcji ich rotacji - wyjaśnia Maciej Szczepanek, SEO specialist w agencji Traffic More. - Mimo że proces indeksacji nie jest znany (Google nie udostępnia takich informacji), ale z doświadczenia mogę powiedzieć, że trwa około 3 tygodni. Najwyraźniej zmiana strategii internetowej zdepozycjonowanych wcześniej stron przyniosła efekt w postaci powrotu pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania - opisuje.
Dołącz do dyskusji: Nokaut, Ceneo i Fotka wracają na pierwszą stronę Google
Czym jest strategia internetowa?
Jaki związek ma indeksacja z ściągnięciem linków z SWL? Ceneo wypadło z indeksu, spadło w pozycjach.