SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nokia Business Conference - biznes i marketing przyszłości

Ponad 400 przedstawicieli kadry menadżerskiej i specjalistów z różnych branż oraz reprezentantów mediów wzięło udział w 3. edycji Nokia Business Conference.

 Uczestnicy spotkania zapoznali się z nowymi trendami i technologiami w komunikacji mobilnej oraz przykładami zastosowania rozwiązań u lokalnych partnerów Nokia z różnych segmentów rynku.

Konferencja składała się z dwóch bloków tematycznych: biznesowego i marketingowego. Blok biznesowy, którego tytuł brzmiał Porozmawiajmy o biznesie, zainaugurował Francois Bornibus, wiceprezes działu sprzedaży i marketingu Enterprise Solutions Nokia w regionie Europy Wschodniej. Podczas swojej prezentacji podkreślił on m.in., że: „Obecnie na świecie jest aż 373 mln mobilnych pracowników. Już około 3-4% z nich korzysta z mobilnego e-maila, ale 324 mln wciąż używa telefonów komórkowych tylko do rozmów i pisania sms-ów. Co powoduje, że w tym obszarze tkwi jeszcze ogromny potencjał do wykorzystania!”

Francois Bornibus zwrócił również uwagę na fakt, że mobilna komunikacja to podstawa biznesu. Jest ona możliwa dzięki smartfonom Nokia Eseries, oraz oprogramowaniu Nokia Intellisync, specjalnym zabezpieczeniom, profesjonalnemu serwisowi oraz zawsze gotowym do współpracy partnerom. Rozwiązania Nokia mogą być wprowadzane etapowo – w zależności od rosnących potrzeb i są dostosowane do wymagań klientów. Są również atrakcyjne cenowo, łatwe w obsłudze i szybko przynoszą wymierne korzyści.

Podczas bloku marketingowego, zatytułowanego Nieograniczone możliwości, gdziekolwiek jesteś, uczestnicy mieli możliwość poznania wielu tematów dotyczących mobilnej komunikacji marketingowej. Kuba Pancewicz, dyrektor generalny Nokia Poland zwrócił uwagę na fakt, że: „Rosnąca liczba użytkowników telefonów komórkowych w Polsce to ogromny potencjał marketingowy. Tylko kwestią czasu wydaje się być przygotowanie kampanii reklamowych skierowanych wyłącznie do posiadaczy komórek.”
 
Gościem specjalnym bloku marketingowego był Mark Selby, wiceprezes działu multimediów firmy Nokia, ekspert w dziedzinie usług multimedialnych implementowanych w telefonie komórkowym, takich jak np. mobile TV czy Visual radio.

„Ludzie poszukują różnorodnych aplikacji oraz wartościowych i interaktywnych treści w telefonach komórkowych. Takimi wszechstronnymi urządzeniami są np. telefony Nokia Nseries, które posiadają: wbudowany GPS, wysokiej rozdzielczości aparaty fotograficzne, kamery cyfrowe, odtwarzacze muzyki i przeglądarki stron internetowych.” - powiedział Mark Selby. „Tak zaawansowane komputery multimedialne mogą również u ich posiadaczy rozwijać kreatywność, a nawet przynosić dochody. Obserwowaliśmy serwis CMTV, na którym prywatne osoby umieszczały różne treści przeznaczone do telefonów, a następnie sprzedawały je zainteresowanym. Autorzy niektórych pomysłów byli w stanie zarobić od 2 do 3 tysięcy dolarów miesięcznie. ”

W trakcie panelu marketingowego można było również zapoznać się z interaktywnymi technologiami mobilnymi, które pozwalają na zaawansowaną i oryginalną prezentację treści marketingowych - shot code firmy OP3 (wykorzystującą rozwiniętą technologię kodów kreskowych) oraz mobile ticketing oferowanym m.in. przez niemieckiego specjalistę w dziedzinie marketingu mobilnego - 12Snap. Przedstawiciele obu firm zaprezentowali zasady działania tych rozwiązań, a także wskazali możliwe pola zastosowań tych technologii w celu bardziej skutecznego i atrakcyjnego dotarcia do odbiorców końcowych za pomocą technologii mobilnych. Nokia planuje wdrożyć je między innymi na rynku polskim.

Wielkim zainteresowaniem cieszyła się specjalnie przygotowana strefa Bluetooth. Goście NBC mogli tam pobierać atrakcyjną treść mobilną: tapety i dzwonki związane z konferencją.

Nowinką technologiczną była możliwość pobrania aplikacji konferencyjnej, przygotowanej z wykorzystaniem jednej z najnowocześniejszych technologii, przeznaczonej na potrzeby multimedialnej prezentacji treści w telefonach komórkowych - Flash Lite firmy Adobe. Implementacja ta była jedną z pierwszych w Polsce, a produkcją aplikacji w technologii Flash Lite zajęła się firma K2 Internet S.A.

Dołącz do dyskusji: Nokia Business Conference - biznes i marketing przyszłości

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl