SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nordea - niecodzienna kampania promocyjna kredytu

Na całkowite odwrócenie sposobu promocji zdecydował się Nordea Bank Polska

Nordea Bank Polska proponuje rewolucyjne podejście do strategii komunikacji dla kredytów mieszkaniowych. Promując kredyt mieszkaniowy Nordea Habitat, podaje faktyczne, maksymalne oprocentowanie kredytu.

Większość banków w przekazach reklamowych uwypukla najniższe możliwe stawki oprocentowania, w praktyce dostępne jedynie dla nielicznej grupy klientów, lub promocyjne oprocentowanie obowiązujące przez kilka pierwszych miesięcy spłaty. Przy średnim okresie kredytowania ponad 20 lat promocyjna cena w krótkim okresie nie jest jednak najważniejsza.

Na całkowite odwrócenie sposobu promocji zdecydował się Nordea Bank Polska. W kampanii reklamowej bank prezentuje potencjalnym klientom maksymalne oprocentowanie, jakie przyjdzie im spłacać przy skorzystaniu z promocyjnej oferty kredytu Nordea Habitat.

Promocja polega na tym, że w przypadku spełnienia następujących warunków: dochód miesięczny brutto 5 000 zł, wkład własny - 30 proc. i ciągłość zatrudnienia, klient otrzymuje kredyt na preferencyjnych warunkach cenowych, czyli z maksymalnym oprocentowaniem 7,19 proc. w złotówkach i 2,8 proc. we frankach szwajcarskich. Inspiracją dla stworzenia nowego produktu przez bank Nordea była kampania kredytu mieszkaniowego przeprowadzona z powodzeniem przez Nordea w Estonii w 2003 r.

W promocji banku Nordea kredytobiorca otrzymuje także bezpłatne ubezpieczenie NNW z sumą ubezpieczenia na całą kwotę kredytu. Bank nie pobiera też opłat za wcześniejsze spłaty kredytu oraz za inspekcję budowlaną. Innym atutem oferty Nordea jest możliwość wyboru dowolnego dnia w miesiącu na spłatę raty, co umożliwia klientowi dopasowanie terminu płatności do terminu pozyskania wolnych środków w miesiącu.

- W przekazie wykorzystaliśmy prostą symbolikę spełnienia marzeń o własnym lokum - mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. - Dłoń trzymająca makietę domu ma budzić skojarzenia z kredytem, który marzenia te ma urzeczywistnić. Istotną korzyścią przyjętego sposobu prezentacji warunków jest możliwość precyzyjnego planowania budżetu domowego, a także przejrzystość oferty. Silny akcent położono na emocjonalną część przekazu - w Nordea Bank Polska kredyt jest w zasięgu ręki, ponieważ klient wie, ile maksymalnie zapłaci.

Grupą docelową akcji promocyjnej stanowią osoby w wieku 30-49 lat, z wykształceniem minimum średnim oraz mieszkającym w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Kreację przygotowała agencja Stargraphics stowarzyszona z grupą Dough Faber Family. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Planning Group. Kampania obejmuje dzienniki oraz tygodniki opiniotwórcze: "Politykę", "Wprost" i "Newsweek" oraz największe portale internetowe. Za wsparcie public relations odpowiada obsługująca bank agencja Actia Forum.

Niewykluczone, że model kampanii promocyjnej, pokazującej maksymalne oprocentowanie będzie też wykorzystywany w innych krajach regionu Morza Bałtyckiego, w których działa Nordea.

Dołącz do dyskusji: Nordea - niecodzienna kampania promocyjna kredytu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl