Nowa kampania Coca-Coli
Kampania olimpijska Publicis dla Coca-Coli
Propagowanie idei Igrzysk Olimpijskich to cel najnowszej kampanii reklamowej prowadzonej przez Coca-Colę i przygotowanej przez agencję reklamową Publicis. Główny jej przekaz: Coca-Cola wspiera te idee i uczestniczy w ich realizacji od ponad 70 lat. Kampania rozpoczyna się dzisiaj i jest prowadzona tylko w telewizji. Potrwa do zakończenia Igrzysk Olimpijskich. Adresatem jest szerokie audytorium powyżej 15 roku życia.
Kampania bazuje na trzydziestosekundowym spocie telewizyjnym, adaptowanym przez Publicis do polskich potrzeb. Można go oglądać od dziś w stacjach: TVN, Polsat i MTV. Przekaz reklamowy zwraca uwagę na idee związane z Igrzyskami Olimpijskimi. Scenki prezentujące sportowców w sytuacjach świadczących o wyznawaniu przez nich zasady fair-play (solidarne dobieganie do mety, wzajemne podziękowania i gratulacje po zakończeniu rywalizacji) oraz walki do końca (biegacz, który pomimo urazu nogi, mocno utykając dobiega do mety), przerywane są planszami z tekstami: "tutaj znikają różnice", "tutaj każdy jest zwycięzcą", "tu dajemy z siebie wszystko", "tutaj nie ma rzeczy niemożliwych", "jedyne takie miejsce - igrzyska olimpijskie". Reklamę wieńczy informacja, że Coca-Cola jest związana z Igrzyskami Olimpijskimi od 1928 roku. Plansze nawiązują kolorystyką do barw Coca-Coli. Białe napisy, z dodanym efektem "musowania" przypominającym bąbelki ulatniające się z napojów gazowanych, umieszczono na czerwonym tle.
"Kampania ma charakter wizerunkowy o prostym, emocjonalnym przekazie. Przygotowana przez nas adaptacja spotu mieści w sobie dwa komunikaty. Pierwszym z nich jest zwrócenie uwagi na fakt, że Igrzyska Olimpijskie to nie tylko rywalizacja sportowa, ale także kultywowane od lat idee związane z zasadami fair-play. Drugim zaś uświadomienie, że Coca-Cola uczestniczy w tworzeniu tradycji Igrzysk i propagowaniu związanych z nimi wartości od ponad siedemdziesięciu lat." - powiedziała Katarzyna Hajduk, Account Supervisor w Publicis Warszawa.
Oryginalny spot powstał w Argentynie a jego autorem jest agencja McCann.
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania Coca-Coli