Nowa kampania outdoorowo-internetowa British Airways
Kampania domu mediowego Optimedia dla British Airways
"Już czas odkurzyć walizkę" - to hasło kampanii reklamowej linii lotniczych British Airways, realizowanej przez dom mediowy Optimedia. Kampania informuje o specjalnej ofercie cenowej British Airways, które zachęcają do wczesnego planowania podróży. W "walizkowej" ofercie British Airways, specjalne ceny biletów do 40 miast na całym świecie. Do celów kampanii dom mediowy Optimedia wykupił przestrzeń reklamową na plakatach wielkoformatowych, autobusach i w internecie. Od 1 sierpnia w reklamie outdoorowej zostanie wykorzystany nowy typ nośnika - Super 12. Kampania rozpoczęta w połowie lipca potrwa do 10 września.
Kampania skierowana jest do osób zainteresowanych podróżami po wysokim sezonie, a więc wylotami od września. To osoby dobrze zorientowane w cenach i ofertach linii lotniczych, które mając doświadczenie w podróżowaniu wiedzą jak najkorzystniej cenowo zaplanować swoją podróż. Są to osoby pracujące, które urlop mogą zaplanować poza okresem wakacji. Kupując bilety z wyprzedzeniem korzystają zarówno z większej dostępności miejsc, jak i lepszej ceny. Bilety kupują w biurach podróży lub bezpośrednio w biurze British Airways. Nie obawiają się też robienia rezerwacji poprzez internet. Główna grupa docelowa to dorośli w wieku 25- 40 lat o przychodach średnich i wysokich mieszkający w średnich i dużych miastach. Szczególny nacisk w kampanii położono na Warszawę.
Wykorzystane w kampanii plakaty reklamowe przedstawiają kobietę szukającą czegoś pod łóżkiem. Co jest przedmiotem poszukiwań? Wyjaśnia to hasło kampanii: "Już czas odkurzyć walizkę. Taniej do 40 miast". Na plakatach jako przykład podana jest cena biletu do Nowego Jorku.
Zgodnie z planem opracowanym przez Optimedia wykorzystanych jest 21 autobusów warszawskiego MZK. Od 1 sierpnia do końca miesiąca w kampanii zastosowany zostanie nowy nośnik plakatowy - Super 12. Nośnik ten wypełnia lukę rynkową pomiędzy klasycznym billboardem, a tzw. nośnikiem 6x3 - oferuje wysoką, porównywalna z nośnikiem 6x3, jakość ekspozycji plakatu (oświetlenie, stylistyka, nośniki jednostronne) po cenie znacząco niższej od kosztów ekspozycji na tablicy 6x3. W Warszawie wykorzystanych zostanie 60 takich plakatów.
Kampania najdłużej realizowana będzie w internecie - do 10 września br. Prowadzona jest w portalu Onet.pl oraz serwisach turystycznych z grupy Pascal.onet.pl. Oprócz banerów przygotowano moduł promocyjny na pierwszej stronie portalu Onet.pl. oraz strony specjalne akcji, gdzie przedstawiona jest pełna oferta linii. Na stronę tę odsyłają plakaty i narzędzia reklamowe stosowane w sieci. Akcję w internecie wspiera ponadto kampania banerowa w wyszukiwarce Infoseek, oparta na słowach kluczowych.
Optimedia pracują dla British Airways w Polsce od ponad 10 lat, czyli niemal od początku obecności tego domu mediowego w naszym kraju. Optimedia to bowiem jeden z najstarszych i najbardziej liczących się domów mediowych w Polsce. Działa w naszym kraju od 1993 r. Zajmuje się przygotowywaniem strategii kampanii reklamowych, planów emisji reklam, analizami rynku mediów, zachowań konsumentów i działań konkurencji. Od 1993 roku firma obsługiwała niemal 200 klientów z kilkunastu branż, np. farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej, medialnej i wielu innych. Oprócz British Airways klientami Optimedia są lub były takie firmy, jak: L'Oreal, Bank Pekao S.A., Grupa Żywiec, CANAL+/CYFRA+, OBI, Generali, Renault, PKN Orlen, Whirlpool, Hewlett Packard, 3COM, Indykpol, Compaq, Thomson, Syrena Entertainment Group.
Optimedia to także globalna sieć domów mediowych obecna w 87 krajach na 6 kontynentach. Powstała dziesięć lat temu jako pierwsza na świecie specjalistyczna sieć firm zajmujących się kupowaniem mediów i strategicznym planowaniem kampanii reklamowych. Należy do ZenithOptimedia - czwartej na świecie grupy skupiającej domy mediowe.
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania outdoorowo-internetowa British Airways