O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła wdrugim kwartale 2009 roku 176.533.114,00 zł i była niższa o blisko10 procent niż w analogicznym okresie 2008 r. - wynika z danychIzby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
W całym I półroczu 2009 r. rynek reklamy zewnętrznej zmniejszyłsię o 9 proc.
- Wyniki pierwszego kwartału 2009 roku świadczyły o początkuspowolnienia rynku. Kolejny kwartał potwierdził ten trend,aczkolwiek dalecy jesteśmy od tak dramatycznych spadków, jak wniektórych innych krajach Unii Europejskiej. Ponadto nasz rynekreklamy out of home daje sobie relatywnie lepiej radę, aniżeli innepolskie media - komentuje dane Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Udział poszczególnych sektorów w wielkości sprzedażyreklamy w drugim kwartale 2009 roku
1. Telekomunikacja 17,72%
2. Sprzedaż 17,11%
3. Żywność 15,23%
4. Rozrywka/Kultura 13,19%
5. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%.
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka w drugimkwartale 2009 roku wygląda następująco
1. Systemy telefonii komórkowej 15,28%
2. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 14,01%
3. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,44%
4. Piwo 4,61%
5. Odzież/Obuwie 4,49%.
Dołącz do dyskusji: O 10 proc. spadły wydatki na reklamę zewnętrzną